המשטרה נכנעה: אישרה להתפלל מחר תפילת חג ברחבת דוידסון

לאחר סיור בשטח עם המארגנים: מחוז ירושלים אישר לערוך תפילה המונית בהובלת הרב שמואל אליהו ברחבת דוידסון • הרב אליהו סיפר היום, לפני האישור: "הודיעו לנו כי אסור לנו להתפלל שם, אלא אם נקים כלוב בגובה 9 מטר ובאורך 30 מטר. אנחנו לא מסכימים להתפלל בכלובים"
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ב / 19.04.2022 17:31

מחוז ירושלים במשטרה אישר לארגון ‘רבני קהילות’ בהובלת רבה של צפת הרב שמואל אליהו לקיים מחר (רביעי) את תפילת החג, הנערכת מידי שנה ברחבת דוידסון, ליד הכותל הדרומי.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

בתחילה ביקשה המשטרה ממארגני התפילה החגיגית לקיים אותם ברחבה סמוכה וקטנה יותר, שיכולה להכיל רק כ-150 מתפללים במקום האלפים שמגיעים מדי שנה לתפילה.

לפי דיווח בערוץ 7, לאחר דין ודברים וסיור בשטח יחד עם המארגנים, הסכימו במשטרה לקיים את התפילה במתכונת הקבועה ברחבת דוידסון.

הרב אליהו אמר מוקדם יותר היום: “פעמיים בשנה מתפללים אלפי מתפללים בכותל הדרומי בחגים, תפילת שחרית עם כלי נגינה. גם השנה קיבלנו לפני מספר שבועות אישור לתפילה של 2700 איש ביום רביעי של חול המועד.

“היום הודיעו לנו הפיקוד הבכיר של המשטרה כי אסור לנו להתפלל שם, אלא אם כן נקים כלוב בתוך יום בגובה 9 מטר ובאורך 30 מטר. כלוב שיגן עלינו מזיקוקים ואבנים שכנראה הערבים יזרקו מהר הבית. מסתבר שהממשלה לא הפנימה שירושלים שוחררה ומאפשרת לפורעים לנהל את בירת ישראל”.

הרב אליהו הוסיף: “איננו יודעים מה היו ההסכמות של הממשלה עם מועצת השורא, אך אנחנו לא מסכימים להתפלל בכלובים. אנחנו חושבים שתפקידה של המשטרה לאפשר ליהודים להתפלל ליד הכותל המערבי והדרומי בלי שום כלוב.

“תפקידה של המשטרה הוא לעצור ולכלוא, במקום לשחרר מתפרעים שזורקים או רוצים לזרוק אבנים ולירות זיקוקים על מתפללים יהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות