חשש בקואליציה: רע”ם הציבה את הדרישות – כדי לפרק את הממשלה

הדרישה שהכי מביכה את ממשלת בנט: התחייבות בכתב על הפסקת תפילות יהודים ברחבות הסמוכות לאל אקצה • גורמים בכירים ברע"ם: "ממליצים לקואליציה לא לזלזל בדרישות הללו, לא מתכוונים לוותר על אף סעיף" • מנכ"ל הציונות הדתית: בנט נלקח בשבי על ידי מועצת השורא
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ב / 19.04.2022 15:37

המשבר הפוליטי: האם הדרישות שהציבה רע”ם בתמורה לביטול הקפאת פעילות המפלגה בכנסת נועדה לפרק את הקואליציה?

לפי דיווח של מוחמד מג’אדלה בחדשות 12, גורמים בקואליציה הביעו תמיהה לגבי שתיים מהדרישות, שנראות מרחיקות לכת במיוחד – וכי ייתכן שרע”ם מציבה את הדרישות הללו במטרה לפרק את הקואליציה,  מבלי שהיא תהיה אחראית לכך.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

שתי הדרישות שעוררו תהיות בתוך הקואליציה בנוגע למטרתן – מכיוון שמדובר בדרישות שבנט יתקשה מאוד לקבל אותן – הן: הדרישה לקבל התחייבות מבנט ולפיד שמדינת ישראל מתחייבת לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ובמקומות הקדושים בירושלים. רע”ם למעשה דורשים להפסיק תפילות של יהודים ברחבות הסמוכות למסגד אל-אקצא.

מדובר בדרישה שיכולה להביך מאוד את ממשלת בנט. התחייבות כזו עשויה להפוך להצהרה היסטורית שעשויה לשנות את יחסי הכוחות בנושא עליית יהודים להר הבית וכניסתם לשטח מסגד אל-אקצא – כאשר כל הצהרה כזו יכולה לשנות את הסטטוס קוו כפי שהוא מתפרש במזרח התיכון.

לפי הדיווח, בקואליציה מנסים כעת להבין עד כמה רע”ם רצינית ועד כמה היא באמת מתכוונת לדרישה הזאת – שעשויה להוביל לפירוק הממשלה.

הדרישה השנייה שמעוררת תהיות בקואליציה היא התחייבות בכתב של בנט למתן פתרונות בנוגע לסוגיות של החברה הערבית שתקועות במשרד הפנים, שנמצא תחת סמכותה של איילת שקד. עד הרגע בקואליציה לא מבינים מדוע ההתחייבות צריכה להיות בכתב, כאשר עצם הדרישה שבנט יתחייב בכתב על משהו שנמצא תחת סמכותה של שקד, נראה כמו רצון ליצור סכסוך פנימי ב’ימינה’ שגם כך מסוכסכת.

גורמים בכירים ברע”ם אמרו בתגובה לחדשות 12: “עד הרגע הזה הציבור שהצביע לרע”ם לא מרגיש הלימה בין המחיר הפוליטי הכבד שרע”ם שילמה כדי לאפשר את הקמת הקואליציה, לבין מה שהם מקבלים בפועל. ברע”ם ממליצים לקואליציה לא לזלזל בדרישות הללו כי הם לא מתכוונים לוותר על אף סעיף”.

מנכ”ל הציונות הדתית יהודה ולד, הגיב על איומי מפלגת רע”מ: “בנט נלקח בשבי על ידי מועצת השורא. החשש התגשם, כמה הזהרנו שממשלה עם תומכי טרור היא בלתי אפשרית לציונות. אבל בנט העדיף את הפוליטיקה על בטחון ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות