‘כניעה מוחלטת לטרור’: המשטרה לא מאשרת להתפלל בכותל הדרומי

המשטרה לא מאפשרת לרב שמואל אליהו וארגון 'רבני הקהילות' לקיים תפילה חגיגית ברחבת דוידסון • ארגון רבני קהילות: "אם יש סכנה צריך להרחיק את הסכנה. לא אותנו שמתפללים בלי להפריע" הציונות הדתית: "הביטול - כניעת בנט לדרישות עבאס"
חיים טוויל
י"ח ניסן התשפ"ב / 19.04.2022 12:05

מחוז ירושלים במשטרה הודיעו לארגון ‘רבני קהילות’, בהובלת רבה של צפת, הרב שמואל אליהו –  כי אין אישור לקיים מחר (רביעי) את תפילת חג המונית, הנערכת מידי שנה ברחבת דוידסון, ליד הכותל הדרומי.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

לפי דיווח בערוץ 7, המשטרה מבקשת ממארגני התפילה החגיגית לקיים אותם ברחבה סמוכה וקטנה יותר, שיכולה להכיל כ-150 מתפללים במקום כ-1,500 מתפללים שמגיעים מדי שנה לתפילה – בשל “נסיבות בטחוניות” ו”אפשרות שתגרם סכנה”.

ארגון רבני הקהילות מסר בתגובה: “המשטרה צריכה למצוא את הדרך לקיים את התפילה. אנחנו נקיים את התפילה בכל מקרה, כי לאזרחים מגיע לחיות את חייהם ותפקידה של המשטרה לשמור על הזכויות שמגיעות להם ובכלל זה על קיום התפילות”.

רבני קהילות הגיבו עוד: “אם יש סכנה צריך להרחיק את הסכנה. לא אותנו שמתפללים בלי להפריע”.

הציונות הדתית הגיבה: “הודעת המשטרה ביטול התפילה של הרב שמואל אליהו שליט״א בכותל הדרומי היא כניעה מוחלטת לטרור.

“מהביטול החפוז והשרירותי של האירוע שמתקיים באופן רציף בכל חול המועד ותואם מראש מול המשטרה, עולה ריח פוליטי חריף שהושג במסגרת הסיכומים בין נפתלי בנט לחברו ושותפו מנסור עבאס מהתנועה האיסלאמית.

אנו קוראים למשטרת ישראל להתעשת ולאפשר את קיום האירוע”.

יהודה ולד, מנכ”ל הציונות הדתית, צייץ: “משטרת ישראל לא מאשרת לקיים את תפילת ההלל המסורתית של הרב שמואל אליהו באזור קשת דוידסון. משטרת ישראל לא מאשרת לקיים צעדת דגלים בעיר העתיקה. במקום לייצר בטחון, להילחם בערבים המתפרעים, הרוח של ממשלת ישראל זה להתרפס מול עבאס ומועצת השורא ולמנוע את חגיגות חג הפסח בעיר הבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות