נוסע שנפצע: “מטח אבנים מטורף, עפתי לרצפה, מישהו למעלה השגיח עלינו”

חיים טוויל
|
ט"ז ניסן התשפ"ב / 17.04.2022 13:39
נהג האוטובוס שהותקף בדרכו לכותל: “לא ראיתי שוטרים, לא הספקתי לראות כלום – רק רגמו אותי. אחרי העיקול חיכו לי עם ים של אבנים, צעקתי לנוסעים לשכב על הרצפה” • פצוע: “אבן חדרה את החלון ופגעה לי בכתף, אני עם חשש לשבר, כולי מלא זכוכיות. ישר עפתי לרצפה”

10 אוטובוסים של אגד הותקפו באבנים: שלומי פדידה, אחד מנהגי האוטובוסים שספגו היום (ראשון) אבנים בדרכם לכותל המערבי, סיפר לחדשות 12 על רגעי האימה.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

“קילומטר וחצי לפני הכותל חיכתה לי קבוצת צעירים עם אבנים – ויידו אותם לעבר האוטובוס. צעקתי לנוסעים לשכב על הרצפה”, אמר.

לדבריו, תחושת חוסר הביטחון קשה יותר משנים קודמות: “כל שנה אני עושה את זה, בתקופת חול המועד אני לוקח אוטובוס – והכל בסדר. השנה זה שונה מכל השנים”.

לדבריו, כ-15-20 צעירים תקפו את האוטובוס.

הוא ציין כי לא הייתה נוכחות של כוחות המשטרה באזור: “לא ראיתי שוטרים, לא הספקתי לראות כלום – רק רגמו אותי. אחרי העיקול חיכו לי עם ים של אבנים. הייתה משטרה במוזיאון רוקפלר, שתי ניידות שנסעו לכיוון שער שכם, אבל אני נסעתי לכיוון ההפוך”.

הוא אמר, כי גם בנסיעה מוקדמת יותר היום נזרקה אבן לעבר האוטובוס שבו נהג.

נחום אפלבוים, תושב גוש הציון שעובד בכותל ונפצע קל מיידוי אבנים לעבר אוטובוס אחר שבו נסע, סיפר: “עליתי בשעה 07:00 על השאטל הראשון לכותל. האוטובוס נסע דרך שער שכם, וליד שער האריות – מטח אבנים מטורף על האוטובוס. היינו רק אני והנהג – נשכבתי על הרצפה, ואבן חדרה דרך החלון ופגעה לי בכתף. אני עדיין עם חשש לשבר והייתי מלא בזכוכיות”.

גם אפלבוים ציין שכוחות הביטחון לא נראו בסביבה: “לא ראינו משטרה, לא היה אף אחד – לקח זמן עד שהגיעו הכוחות. האמת היא שעד עכשיו לא פגשתי אף אחד מהמשטרה”.

אפלבוים ציין כי הופתע שהאוטובוס עבר דרך שער שכם: “הייתי בהלם שעברנו דרך שער שכם, כשיש אפשרות לנסוע דרך שער ציון”.

לדבריו, רק הוא ונהג האוטובוס, בעצמו פלסטיני תושב מזרח ירושלים, היו בפאניקה: “כבר 7 שנים אני עובד בכותל, אני בן בית בעיר העתיקה – הייתי בהלם”.

אפלבוים אמר כי בעתיד ישתדל להגיע לכותל בדרכים בטוחות, אך לא יימנע מלהגיע, וציין כי האוטובוס היה צריך להיות ממוגן. “כמו שזה תפס אותי בהפתעה – כך זה תפס בהפתעה גם את כוחות הביטחון”.

לחדשות 13 אמר: “למזלי, זה היה האוטובוס הראשון שיצא על הבוקר. היינו רק אני והנהג באוטובוס. איך נגיד? מישהו למעלה השגיח עלינו, על שאר עם ישראל”.

נחום שיחזר את הרגעים הדרמטיים: “אבן חדרה את החלון ופגעה לי בכתף, אני עם חשש לשבר, כולי מלא זכוכיות. ישר עפתי לרצפה, הנהג בתושיה מדהימה הצליח לתמרן את האוטובוס והצליח לחלץ אותנו מהאזור של ההמונים שזרקו לעברנו אבנים”.