הסרטון – “אקט מרהיב של התרסה מטעם בנט כלפי המאוכזבים ממנו”

נפתלי בנט ויאיר לפיד הצטלמו לסרטון ברכה משותף לחג הפסח • עינב שיף, מבקר הטלוויזיה של 'ידיעות אחרונות': "הסרטון הוא מעין טקס לחידוש הנדרים שאיפשרו את הקמת ׳ממשלת השינוי׳, דווקא כשהאטמוספרה ערוכה לקריסתה"
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"ב / 17.04.2022 12:43

עינב שיף, מבקר הטלוויזיה של ‘ידיעות אחרונות’ כתב היום (ראשון),  כי סרטון הברכה לחג של נפתלי בנט ויאיר לפיד משקף את כל מה שיפה ועצוב בניסוי הפוליטי הנועז והשנוי במחלוקת שהשניים מובילים כבר כמעט שנה.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

שיף: “עצם העובדה שראש הממשלה חולק את הפריים עם שר החוץ, זה שאמור להחליפו בתפקיד, היא הצהרה חריגה למדי בנוף הפוליטי. נסו לדמיין, למשל, סרטון משותף וחגיגי של בנימין נתניהו ובני גנץ או אפילו שמעון פרס ויצחק שמיר”.

על רקע הסלידה בימין מיאיר לפיד – שיף סבור כי הדגשת החיבור בסרטון “היא אקט מרהיב של התרסה מטעם בנט כלפי המאוכזבים ממנו. זה האיש שלפני הבחירות אמר, צעק ואף חתם שלא יסכים להכתיר את לפיד, כולל ברוטציה.

“למעשה, כבר מאז בחירות 2015 השתתף בנט בטיפוח הקבס והפאניקה שהביטוי ‘ראש הממשלה לפיד’ מעורר בימין. והנה לא רק שהוא חזר בו לגמרי, בכוונתו להראות לכולם: זה כבר לא דיל שנוצר מאין ברירה, אלא קשר אותנטי וחזק”.

לדברי שיף, “הסרטון, אם כן, הוא מעין טקס לחידוש הנדרים שאיפשרו את הקמת ׳ממשלת השינוי׳, דווקא כשהאטמוספרה ערוכה לקריסתה. ובכל זאת, רגע אחד מבהיר מדוע ישנם ישראלים שלא רואים בכך בשורה חיובית, בלשון המעטה. זה קורה כשלפיד קוטע את בנט ומאחל חג שמח ל׳עם ישראל החליפי׳.

“מן הסתם זאת הסתלבטות שלפיד מזהה כהומור עצמי. אבל הוא עומד שם כמנהיג של גוש לצד ראש ממשלה ללא מפלגה, אוחז בטייטל ריק שהוא עצמו מודה שאין בו צורך, וכנראה חושב שניתן לנרמל את המצב המעוות הזה בעזרת דאחקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות