מה נשתנה בירושלים? שדרוג של עשרות רחובות ופיתוח תשתיות

עיריית ירושלים ביצעה בשנים האחרונות, מאז החל משה ליאון לכהן כראש העיר, מתיחת פנים לעשרות רחובות • מדי שבוע, נחנך מיזם חדש: שדרוג של רחוב, כיכר או פארק שעשועים חדש • בשנת 2021 יותר מ-15 רחובות באופן מלא, בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים
בשיתןף עיריית ירושלים
ט"ז ניסן התשפ"ב / 17.04.2022 10:49

העיר ירושלים משנה את פניה: בשנים האחרונות, מאז החל משה ליאון מכהן כראש העיר, היא מצויה בעיצומה של מהפיכה, אשר לא נראתה בעיר זה עשרות שנים.

מדי שבוע, נחנך מיזם חדש: אם זה שדרוג של רחוב, כיכר או פארק שעשועים חדש.

גם פיתוח הרכבת הקלה וכבישי הגישה חדשים לעיר, קורמים עור וגידים והנסיעה בהם היא רק עניין של זמן.

במטרה לממש את מדיניות ראש העיר משה ליאון, פועלת העירייה, יחד עם צוות תוכנית אב לתחבורה, משרד התחבורה ובביצוע חברת מוריה – לקידום, תכנון ופיתוח תשתיות התחבורה בעיר, תוך מתן דגש על מערכות להסעת המונים – קווי רכבת קלה, הקמת מת”צים (מסלולי תחבורה ציבורית) בצירים מרכזיים ועמוסים, פיתוח דרכי הגישה לעיר וכן פיתוח וסלילת שבילי אופנים במסגרת תוכנית אב עירונית לסלילת 200 ק”מ של שבילים.

לצד פיתוח תשתיות אלו פועלת העירייה, באמצעות אגפי העירייה השונים, לשדרוג נראות המרחב הציבורי תוך ביצוע שדרוג רחובות מקיר לקיר – החלפת ריצוף רחוב, שדרוג מערכות תאורה ובקרה, הטמנת תשתיות חשמל ותקשורת, שיפור תשתיות הניקוז, ביצוע עבודות בטיחות לצד קרצוף וריבוד הכבישים, התקנת ריהוט רחוב ועבודות פיתוח נופי.

כך, שודרגו בשנת 2021 יותר מ-15 רחובות באופן מלא, בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים, זאת לצד ביצוע עבודות תחזוקה שוטפות ברחבי העיר.

בהמשך להנחיית ראש העיר, ובמטרה לשדרג את תשתיות הכבישים בעיר, תקצה העירייה סכום עתק של כחצי מיליארד שקלים עבור שדרוג רחובות וכבישים ברחבי העיר.

כך ישודרגו עוד כ-51 רחובות וכ-60 כבישים, באורך של עשרות קילומטרים.

גם במאה שערים, מקור ברוך ורמת שלמה

כל מי שביקר בשנים האחרונות באזור רחוב המלאכה ובהר”ן, בשכונת מאה שערים בירושלים לא יכול היה לפספס המצוקה. כבישים משובשים, מדרכות שקועות, עמודי תמרור עקומים, תשתיות רחוב ישנות ולא פעילות, ומראה מאוד לא סימפטי של אחת השכונות ההיסטוריות והחשובות ביותר בירושלים.

ראש העיר משה ליאון, שמרגע כניסתו לתפקיד הכריז על כך שיקפיד על ניקיונה של ירושלים, הכריז על פרויקט מיוחד לפיתוח ושדרוג אזור התעשייה שבמתחם רחוב המלאכה והסביבה.

במסגרת העבודות שוקם כל האזור, הכבישים והמדרכות, תאורת הרחוב, השילוט, תשתיות החשמל והביוב, הסדרת מפגעים וטיפול בכל מה שקשור לשיפור חזות השכונה. העבודות נעשו תוך שיתוף פעולה מלא עם התושבים, קשר ישיר לאורך כל הדרך על מנת להימנע מפגיעה בהם, ולזרז את העבודות מהר ככל הניתן.

בהזמנת חברת עדן מבצע האגף האורבני במוריה שדרוג רחובות בשכונת מקור ברוך הותיקה. במסגרת השדרוג מבוצעות עבודות סלילה וריצופים, טיפול בתשתיות וטיפול תנועתי ונופי.

בשמונה השנים האחרונות מתקיים מבצע האגף האורבני במוריה עבודות לפיתוח ההרחבה הדרומית של שכונת רמת שלמה בהיקף של כ-1500 יח”ד. העבודות כוללת פריצת דרכים, הנחת תשתיות, עבודות תימוך ודיפון, ביצוע שצ”פים ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות