ח”כ מרע”ם באולטימטום לבנט: ‘צאו מיד מאל-אקצא או שאני אפרוש’

מאזן גנאים במכתב איום: "אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא לאלתר - רואה עצמי מחוץ לקואליציה" • עבאס איים: "הפגיעה במסגד אל אקצא קו אדום, גם בהקשר של יציבות הקואליציה" • סמוטריץ': "אם בנט ייכנע לדרישות החצופות - ברור שהוא מוכן לסכן את ישראל"
אריה ריבקינד
י"ד ניסן התשפ"ב / 15.04.2022 12:06

חבר הכנסת מאזן גנאים מרע”ם הציב הבוקר (שישי) אולטימטום לראש הממשלה – ולפיו אם לא יורה לכוחות הביטחון לעצור מיד את הפעילות במסגר אל-אקצא – הוא יפרוש מהקואליציה.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

“הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה”, כתב גנאים במכתבו.

הוא הוסיף: “ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה”.

בראיון לרדיו א-נאס אמר גנאים, כי דבריו בנוגע לפרישה מהקואליציה אינן סיסמאות גרידא.

מוחמד מג’אדלה, פרשן ערוץ 12, דווח כי רנאים ציין שיפרוש מהקואליציה אם תהיה פריצה נוספת של כוחות הביטחון למסגד אל-אקצה.

ח”כ בצלאל סמוטריץ ומפלגת הציונות הדתית הגיבו “אם בנט יכנע לדרישות החצופות של מאזן גנאיים ויסיג את שוטרי משטרת ישראל מהר הבית, בפעם המי יודע כמה יהיה ברור שבנט מוכן לסכן את ישראל ולתת לתנועה האיסלאמית לשלוט בירושלים רק כדי להיות ראש ממשלה”.

ח”כ ניר ברקת מהליכוד הגיב: “אני מחזק את ידיהם של השוטרים והלוחמים בהר הבית וקורא להם לא להרתע אל מול הטרור והאלימות. אני קורא לממשלה לא להרכין ראש בפני הטרור בהר הבית ולא להתקפל אל מול איומי התנועה האיסלמית, שימו את המדינה וביטחונה מעל כל שיקול קואליציוני”.

עוד קודם לכן תקף יו”ר מפלגת רע”ם, ח”כ מנסור עבאס, את המשטרה ואיים במשבר קואליציוני, בעקבות הפעילות של המשטרה הבוקר לעצירת ההתפרעויות בהר הבית.

עבאס סיפר בראיון לרדיו א-שמס: “העברתי מסר לכל הדרגים המדיניים ולמשטרה – המשך הפגיעה במסגד אל אקצא הוא קו אדם עבורנו, גם בהקשר של יציבות הקואליציה. בעניין הזה אין שיקולים פוליטיים”.

במפלגת רע”ם, השותפה של בנט, התייחסו הבוקר לעימותים בהר הבית: “אנו דוחים ומגנים כל פלישה למסגד אל-אקצא, ונעשה כמיטב יכולתנו למנוע פגיעה בקדושתו. בעקבות האירועים עם עלות השחר היום, יום שישי, שהגיעו לשיאם בהסתערות על מסגד אל-אקצא המבורך והפרת קדושתו, ראשי רע”מ עושים כמיטב יכולתם כדי למנוע את הפריצות וההפרות הללו של קדושת מסגד אל-אקצא יתברך וקהל המתפללים, והם מאשרים שהפתרון האמיתי טמון במניעת כניסת כל אדם לא מוסלמי אל מסגד אל-אקצא בשמות ובתירוצים שונים.

“מסגד אל-אקצא המבורך הוא זכות צרופה של מוסלמים, והפלישות היומיומיות החוזרות ונשנות מהוות פגיעה בזכות הטהורה הזו, ומעוררות תגובות נזעמות”.

ח”כ אורית סטרוק מהציונות הדתית הגיבה לאיומי מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה, אם תימשך פעילות המשטרה במסגד אל אקצא: ”ההודעה של מנסור עבאס היא רגע המבחן של נפתלי בנט.

“אתמול התברר שעל פי דרישת מחמוד עבאס, צה”ל נמנע כבר מאוגוסט מכניסה לג’נין. את המחיר האיום כולנו מכירים. היום יתברר האם על פי דרישת מנסור עבאס יכנע נפתלי גם בהר הבית.

”קוראת לכל חברי הקואליציה המכנים עצמם ימין ‏להבהיר כבר עכשיו, לפני הכניעה, את עמדתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות