עבאס מאיים: פגיעה באל אקצא – קו אדום גם בהקשר של הקואליציה

מעודד את הפורעים? מנסור עבאס לרדיו אשמס: "העברתי מסר לכל הדרגים המדינים וגם למשטרה, המשך הפגיעה באל אקצא הוא קו אדום עבורנו, גם בהקשר של יציבות הקואליציה" • הרשימה המשותפת: בנט "מבעיר את השטח"
אריה ריבקינד
י"ד ניסן התשפ"ב / 15.04.2022 10:01

יו”ר מפלגת רע”ם, ח”כ מנסור עבאס, תקף הבוקר (שישי) את המשטרה ואיים במשבר קואליציוני.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

עבאס סיפר בראיון לרדיו א-שמס: “העברתי מסר לכל הדרגים המדיניים ולמשטרה – המשך הפגיעה במסגד אל אקצא הוא קו אדום עבורנו, גם בהקשר של יציבות הקואליציה. בעניין הזה אין שיקולים פוליטיים”.

במפלגת רע”ם התייחסו הבוקר לעימותים בהר הבית: “אנו דוחים ומגנים כל פלישה למסגד אל-אקצא, ונעשה כמיטב יכולתנו למנוע פגיעה בקדושתו. בעקבות האירועים עם עלות השחר היום, יום שישי, שהגיעו לשיאם בהסתערות על מסגד אל-אקצא המבורך והפרת קדושתו, ראשי רע”מ עושים כמיטב יכולתם כדי למנוע את הפריצות וההפרות הללו של קדושת מסגד אל-אקצא יתברך וקהל המתפללים, והם מאשרים שהפתרון האמיתי טמון במניעת כניסת כל אדם לא מוסלמי אל מסגד אל-אקצא בשמות ובתירוצים שונים.

“מסגד אל-אקצא המבורך הוא זכות צרופה של מוסלמים, והפלישות היומיומיות החוזרות ונשנות מהוות פגיעה בזכות הטהורה הזו, ומעוררות תגובות נזעמות”.

יו”ר סיעת הרשימה המשותפת, ח”כ סמי אבו שחאדה, כינה את המהומות “תקיפת מתפללים” – וטען כי ראש הממשלה נפתלי בנט “מבעיר את השטח”: “כל פעם שישראל קראה תיגר על הריבונות במסגד אלאקצא היא יצאה מופסדת וכך יהיה גם הפעם.

“הפלישה לתוך מסגד אל-אקצא ותקיפת המתפללים במסגד בחודש הכי קדוש באיסלאם ושעות לפני תפילת השישי בחודש הרמדאן זה קו אדום, ובנט הוא זה שנושא באחריות המלאה לכל ההתפתחיות של החלטותיו להבעיר את השטח”.

ארגון חמאס גינה את “התקיפה האכזרית של חיילי הכיבוש” על המתפללים, ומסר: “הכיבוש נושא בכל ההשלכות המשפיעות על רגשות העם הפלסטיני ותושבי ירושלים, שמנהלים קרב אמיתי בהגנה על מסגד אל-אקצא”.

ברשתות הפלסטיניות ממשיכים לקרוא למתפרעים להתעמת עם כוחות הביטחון.

בהודעה מטעם “המועצה האסלאמית העליונה” נכתב: “אנו קוראים לעם הפלסטיני להתגייס בכל חלקי הארץ ולהגיע למסגד אל-אקצא”.

ח”כ אורית סטרוק מהציונות הדתית הגיבה לאיומי מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה, אם תימשך פעילות המשטרה במסגד אל אקצא: ”ההודעה של מנסור עבאס היא רגע המבחן של נפתלי בנט.

“אתמול התברר שעל פי דרישת מחמוד עבאס, צה”ל נמנע כבר מאוגוסט מכניסה לג’נין. את המחיר האיום כולנו מכירים. היום יתברר האם על פי דרישת מנסור עבאס יכנע נפתלי גם בהר הבית.

”קוראת לכל חברי הקואליציה המכנים עצמם ימין ‏להבהיר כבר עכשיו, לפני הכניעה, את עמדתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות