צפו: מאות פורעים התבצרו במסגד, יידו אבנים ותקפו שוטרים

מאות פורעים ערבים בהר הבית ירו זיקוקים לעבר השוטרים וזרקו אבנים לעברם ולעבר הכותל המערבי • 152 פורעים נפצעו בעימותים שפרצו עם כוחות משטרה • לאחר שש שעות של התפרעויות: המשטרה פינתה את הפורעים, עשרות נעצרו • 3 שוטרים נפצעו מאבנים, שניים פונו לבית חולים
חיים טוויל
י"ד ניסן התשפ"ב / 15.04.2022 09:37

מהומות אלימות פרצו הבוקר (שישי) בהר הבית לאחר שפורעים ערבים התבצרו במסגד אל-אקצה, כשהם חמושים באבנים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס והרשות הפלשתינית. החשודים החלו לאסוף אבנים וקרשים בכוונה להפר את הסדר.

לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקים.

למרות יידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר החלו ליידות אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן, נאלצו להיכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפרי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

בסהר האדום מדווחים על 152 פורעים שנפצעו במהלך העימותים, ככל הנראה מגז מדמיע.

לאחר שש שעות של התפרעויות, המשטרה פינתה את מפרי הסדר משטח הר הבית ונעצרו על ידי המשטרה מאות חשודים שהתבצרו בתוך המסגד וגרמו במקום נזקים, השליכו אלפי אבנים, יידו זיקוקין, והתפרעו באופן אלים במשך שעות ארוכות.

בהודעת המשטרה נאמר: “חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים מתבצרים בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכולל ידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים – מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית. מדובר בהפרת סדר אלימה וממושכת של פורעי חוק ומתפרעים אלימים.

“השוטרים פעלו עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות והזדמנויות רבות במשך זמן ממושך לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הואיל”.

במשטרה ציינו, כי מתפרסמים ברשתות פרסומים כוזבים על נפגעים ועיוות מוחלט של סדר ההתרחשויות במקום.

כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב:  “אמרנו שוב ושוב שנעשה את המרב כדי לאפשר את חופש הפולחן בהר הבית, והמציאות הזו לא השתנתה. השוטרים שנמצאים שם פועלים באומץ רב ובתנאים לא פשוטים, תוך שהם נאלצו להתעמת עם גורמים אלימים שאספו אבנים ומוטות ברזל כדי לפגוע בחופש הפולחן על ההר ובכותל. אין לנו עניין שהר הבית יהפוך למוקד לאלימות, שתפגע הן במתפללים המוסלמים במקום, והן במתפללים היהודים בכותל”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הגיב להתפרעויות הערבים בהר הבית. “הערבים מתעקשים להוכיח שוב ושוב שהר הבית הוא לא מקום קדוש עבורם. לא ככה מתנהגים במקום קדוש. מבחינתם זה בסך הכל קרדום פוליטי לחפור בו במאבקם נגד היהדות, היהודים, ומדינת ישראל”.

ח”כ סמוטריץ’ הוסיף: ”ביום שבו עם ישראל יבין ויתחבר לחשיבותו ומשמעותו של המקום הקדוש לו ביותר ננצח אותם בקלות. הכל מתחיל ברוח”.

צילום: דוברות המשטרה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות