המדינה לבג”ץ: ‘הבית של בנט לא מעון רשמי’ • השכנים והליכוד: שקר

מתשובת המדינה עולה: לבנט אין קשר להחלטות שנעשו לגבי ביתו, אלא לשב"כ ולקב"ט משרדו • פרקליט השכנים: "המדינה בוחרת פעם נוספת שלא לומר אמת לבית המשפט" •
הליכוד: "בנט משקר כמו שהוא נושם"
יוני גרין
י"ג ניסן התשפ"ב / 14.04.2022 19:16

פרקליטות המדינה הגישה הערב (חמישי) את תגובתה לעתירה לבג”ץ שהוגשה על מעמד ביתו של נפתלי בנט ברעננה, בעוד המעון הרשמי נמצא ברחוב בלפור בירושלים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

בפרקליטות כתבו: “המעון ברעננה אינו מהווה מעון רשמי לצורך קיום הפגנות במקום, אלא עודנו בית פרטי המשמש את ראש הממשלה ומשפחתו בנסיבות אשר נוצרו”.

עוד קובעים בפרקליטות:  “יש להעמיד בו לעת הזו את מלוא השירותים הדרושים לביצוע תפקידו ולמגוריו ומגורי משפחתו ולתת לו ולמשפחתו את כל הזכויות העומדות לראש ממשלה במעונו הרשמי”.

המדינה מציינת: “מעון ראש הממשלה הרשמי נמצא בירושלים. בחודש יוני 2021 קבעה היועמ”ש במשרד ראש הממשלה כי כל עוד נבצר מראש הממשלה לעבור להתגורר במעון הרשמי בבלפור, על המשרד לספק ולממן לראש הממשלה במעונו הפרטי את מלוא השירותים הדרושים לביצוע תפקידו ולמגוריו ולמגורי משפחתו, ולתת לו ולמשפחתו את כל הזכויות העומדות לראש הממשלה במעונו הרשמי.

“זאת, לצד ההכרה בכך שבסופו של יום, המעון ברעננה הוא מעונו הפרטי של ראש הממשלה, ועל כן עולה הצורך לוודא כי עקב המצב שנוצר לא ימומנו בו עבודות שיש בהן כדי להוות השבחה של המעון הפרטי”.

בתשובה צוין, כי בנט נאלץ לגור כעת ברעננה בשל דרישת השב”כ וקב”ט משרד ראש הממשלה.

לגבי הבית ברעננה נכתב: “הבינוי במקום נערך מטעמי אבטחת ראש הממשלה, בהנחיית השב”כ ועל בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, ותוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים, ככל הניתן. סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות, ומכל מקום יודגש ויובהר כי לראש הממשלה לא הייתה כל מעורבות בייזום הבינוי שנעשה במקום.

“משכך אין לעניין סיווג הבית, שכאמור ממילא אינו מהווה מעון רשמי דוגמת המעון בירושלים, כל רלבנטיות לסעדים שהתבקשו”.

עו”ד חור אוריאל ניזרי, המייצג את שכניו של ראש הממשלה – כתב בתגובה: “נדהמנו מתגובת המדינה, אשר מודה שלא אמרה אמת לבג”ץ ומתרצת זאת ב’שגגה’, כאשר בפועל ממשיכה המדינה להטעות את בית המשפט לאחר ש’בעל הדין’ מטעמה רוה”מ נפתלי בנט הודה, כי הבית ברעננה הינו ‘המעון הרשמי’.

“אף בתשובתה מציינת המדינה, כי המעון הרשמי הוא המעון ברעננה שכן לדבריה נבצר מרוה”מ בנט לגור בבלפור וכאשר בפועל התייחסו במדינה למעון ברעננה כמעון הרשמי, ובתגובתה מציינת המדינה, כי בפועל המעון הרשמי הינו המעון ברעננה. שכן, הועברו תקציבים למעון ברעננה מאחר והוא הפך למעון הרשמי בפועל.

“העברת כספים זאת, הינה ראיית הזהב ונעשתה בניגוד לחוק ותוך הטעיה והסתרה מבג”ץ עובדה בה אף מודה המדינה בעצמה”.

עו”ד ניזרי הוסיף: “מתגובת המדינה עולה עוד, כי לא זו בלבד והוצגו מצגי שווא לבית המשפט, אלא ממשיכים הם להטעות את בית המשפט, כאשר בכותרת המסמך כותבים כי המעון הרשמי הינו בירושלים, אך בפועל מפרטים מדוע רעננה הינו המעון הרשמי. על כך נאמר מה שהולך כמו מעון רשמי, ונראה כמו מעון רשמי ועושה קולות של מעון רשמי זהו מעון רשמי”.

לדבריו, “ניכר כי המדינה בוחרת פעם נוספת שלא לומר אמת לבית המשפט, תוך אף שמנסים להציג מצג שווא לפיו השב”כ היה היוזם של העברת המעון הרשמי לרעננה, אלא שבפועל מיחסים את ההחלטה לאזרח ולא לאיש כוחות הביטחון, מה ששומט את הקרקע מתחת לטענה.

“נראה שאין גבול שלא נחצה במסגרת התנהלות המדינה, ויש להצטער על כך. למותר לציין, כי מרגע בו אושרו התקציבים לבית ברעננה, אזי לא מדובר בבית פרטי אלא במעון רשמי”.

הוא סיכם: “אנו תקווה כי בג”ץ לא יתן יד למעשים אלה ועל אף התגובה המניפולטיבית ידע להבחין בין המניפולציה לבין העובדות”.

השופט סולברג כותב שבשל העובדה שהשיפוצים לפי דברי המדינה הסתיימו הוא יתן החלטה בדיון שנקבע אצלו ל25 באפריל.

בליכוד תוקפים את תגובת המדינה: “בנט משקר כמו שהוא נושם. הוא שיקר לבוחריו ושיקר לבג”צ פעמיים. אפילו התשובה השקרית שלו היום לבית המשפט מוכיחה שבנט השקיע 50 מיליון שקלים מכספם של אזרחי ישראל בבית הפרטי שלו ברעננה.

“מבחינת בנט הבית הפרטי שלו ברעננה הוא ‘מעון רשמי’ כשמדובר בכספי המדינה, בקניית רהיטים יוקרתיים ובהשבחת הבית שלו בעשרות מיליוני שקלים, ו’מעון פרטי’ כשמדובר בחובות שמוטלות עליו – כמו הזכות להפגין או החובה בשקיפות מלאה ביחס להוצאות. כמובן שערוצי התעמולה, שפתחו מהדורות על כל קרטון חלב של נתניהו, לא יתייחסו ולו במילה לשוד הגדול של 50 מיליון ש”ח מאזרחי ישראל על ידי בנט”,

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות