‘הגשש אמר לי: ‘סע אליו”: כך נעצר המחבל שרצח את הזוג כדורי הי”ד

קצין מג"ב, שאיתר יחד עם גשש מהיחידה, את המחבל המתועב מספר על הרגעים הדרמטיים: "הבן אדם הסתכל עלינו וחצה מיד את הכביש" • "אמיר הגשש חיפש בתיק שלו ומצא סכין, גז פלפל וכסף. לא היו עליו תעודות מזהות ומיד חשדנו שמדובר במחבל שהגיע לעשות פיגוע"
חרדים 10
י"ג ניסן התשפ"ב / 14.04.2022 18:51

קצין מג”ב שעצר את המחבל המתועב ווסים א-סעיד, שרצח את בני הזוג יהודה ותמר כדורי הי”ד בחודש ינואר 2019, יחד עם אמיר, לוחם מג”ב, סיפר היום (חמישי) לאפרת פורשר מ’ישראל היום’ על השתלשלות האירועים הדרמטיים שהובילו ללכידתו.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

לפני כשלושה שבועות, ב-21 במרץ, נרצח אזרח מולדבי בדירה בשכונת ארנונה ובוצע ניסיון רצח של שותפו לדירה.

קצין המג”ב סיפר: “זה היה בוקר שגרתי. אמיר הגשש ואני סיימנו משמרת בשעת בוקר מוקדמת ונסענו ממחסום חיזמא לכיוון הבסיס שלנו בעטרות.

“בדרך, בכיכר בא-ראם, אמיר הבחין בבחור שעומד בתחנת האוטובוס ליד החומה, לבוש שחורים, שיצר קשר עין עם הרכב ואז החל לחצות את הכביש לכיוון בית חנינא. הוא אמר לי: ‘סע אליו’. הבן אדם הסתכל עלינו וחצה מיד את הכביש.

נכנסנו לכיכר, ביצעתי פרסה וחסמתי אותו. יצאנו אליו והתחלנו לעשות עליו חיפוש. אמיר הגשש חיפש בתיק שלו ומצא סכין, גז פלפל וכסף מזומן.

“לא היו עליו תעודות מזהות ומיד חשדנו כי מדובר במחבל שהגיע לעשות פיגוע. בתשאול ראשוני הוא אמר לנו שהוא מחברון ושאין לו אישור שהייה. לקחנו אותו לבסיס ודיווחנו לשירות הביטחון הכללי. בשלב הזה השב”כ נכנס לתמונה וזיהה אותו. הבנו שהוא שוחרר מהכלא כמה ימים קודם לכן ושהוא משוייך לדעאש. בשלב הבא הוא כבר נלקח לחקירה. היום סיפרו לנו שזה המחבל שביצע את הרציחות”.

הקצין סיפר כי התנהגות המחבל באותו בוקר הייתה רגילה לגמרי. “הוא היה עייף וקר רוח”.

הידיעה כי העירנות שלו של הגשש היא שהובילה לתפיסת המחבל ממלאת אותו בגאווה. “אני מתמלא בגאווה כשאני יודע שעשינו את עבודתנו על הצד הטוב ביותר ואת מה שמצופה מאיתנו. אנחנו מבינים, ששב”חים הם פלטפורמה לפעילות חבלנית עוינת. רואים את זה עכשיו, ואנחנו עושים הכל כדי למנוע כניסות כאלה לשטחי מדינת ישראל”.

בני הזוג יהודה ותמר כדורי הי”ד נרצחו ב-10 בינואר 2019 בדירתם בארמון הנציב, וגופותיהם התגלו שלושה ימים לאחר מכן.

המחבל, תושב חברון בן 34 המזוהה עם דאעש, ניסה לרצוח יממה לפני רצח בני הזוג כדורי את הנערה הדר בצלאל בת ה-15 באותו רחוב.

ב-16 במרץ האחרון הוא שוחרר ממעצר מנהלי וחמישה ימים לאחר מכן רצח את האזרח המולדבי וניסה לרצוח את שותפו.

כמה שעות לאחר הרצח, באזור השעה שש בבוקר הוא נתפס ליד שכונת נווה יעקב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות