מחבל דאעש שיסף את גרונם של בני הזוג כדורי בארמון הנציב

המשטרה והשב"כ עצרו מחבל מחברון, בן 34, שרצח את בני הזוג יהודה ותמר כדורי הי"ד לפני יותר משלוש שנים במהלך החקירה התברר: ניסה לרצוח את הנערה הדר בצלאל יום לפני כן באותו הרחוב • הוא נעצר לפני שלושה שבועות אחרי שרצח פועל ממולדבה בשכונת ארנונה בירושלים
חיים טוויל
י"ג ניסן התשפ"ב / 14.04.2022 13:17

בפעילות משותפת של משטרת ישראל ושב”כ פוענחו שני מקרי רצח, וניסיון רצח נוסף של ילדה בירושלים – שכולם בוצעו ממניע לאומני בידי מחבל דאעש.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

מקרה הרצח הראשון התרחש בחודש ינואר 2019, לפני יותר משלוש שנים, בו נרצחו בשכונת ארמון הנציב בירושלים בני הזוג יהודה ותמר כדורי הי”ד. המקרה השני אירע בחודש שעבר, ובו נרצח אזרח מולדבי בשם איוון טרנובסקי ונפצע אזרח מולדובי נוסף ששהה עמו.

המחבל נעצר על ידי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה.

בחקירתו הודה: “עשיתי את זה בשבילי ובשביל אללה”.

היום (חמישי) הוגשה נגדו הצהרת תובע – ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות.

לפני כשלוש שנים, בתאריך 13.1.2019 התקבל במשטרה דיווח על רצח בני זוג בדירתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה וחקירת המקרה הוטלה על ימ”ר ירושלים.

מאז ועד לאחרונה, בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש בכל האמצעים, במטרה להגיע לחקר האמת ולפענח את הרצח הנורא. בחקירה התברר, כי יום קודם לכן התרחש באזור מקרה נוסף של ניסיון לרצח של  הדר בצלאל, נערה צעירה באמצעות סכין, שהוביל לפציעתה – ובעקבותיו נפתחה חקירה.

לפני כחודש, בתאריך 21.3.2022 בלילה, התקבל במשטרה דיווח על אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, נתינים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם.

כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים וראיות. החקירה שנוהלה תחילה על ידי היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם, הועברה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מספר שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר בשכונת נווה יעקב שבצפון ירושלים, וסים א-סעיד, פלסטיני תושב חברון בן 34, השוהה בישראל שלא כחוק. החשוד נעצר על ידי שוטרי מג”ב בעוטף מחוז ירושלים בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה.

ברשותו של החשוד נתפסה סכין.

המחבל הועבר לחקירת שב”כ בשל היותו מזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית-דאע”ש, ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוע.

א-סעיד נעצר ארבעה ימים לאחר ששוחרר ב-17/3/22 ממעצר מנהלי של למעלה משנתיים, בשל מעורבותו בפעילות טרור – שאינה נוגעת למעשים המפורטים.

במהלך חקירה משותפת שנוהלה בשבועות האחרונים במשטרה ובשב”כ, עלה החשד שא-סעיד קשור לרצח איוון טרנובסקי ופציעת חברו בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו.

בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה, על רקע לאומני.

במסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשב”כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, כי במהלך ינואר 2019 רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדורי הי”ד בדקירות סכין בביתם בירושלים בפיגוע דקירה.

לפי דיווח בחדשות 12, במסגרת החקירה התגלה כי א-סעיד ניסה לרצוח את הילדה הדר בצלאל ברחוב אלקחי שבארמון הנציב, רחוב שבו נהג לגנוב כלי רכב – ובו התגוררו בני הזוג כדורי הי”ד.

זו הייתה הפעם הראשונה שניסה לבצע רצח, לאחר שגמלה בו ההחלטה לדקור יהודים. מה שהציל את בצלאל הוא הצווארון הרחב על צווארה שהיה מורם כלפי מעלה ומנע ממנו לשסף את גרונה, הילדה החלה לצעוק והוא נבהל וברח.

לאחר שא-סעיד ברח התחזקה אצלו ההחלטה לחזור לשכונת ארמון הנציב ולחפש קורבן נוסף: למחרת הוא חזר לאותו הרחוב וראה אדם מבוגר עם כיפה – יהודה כדורי הי”ד – שסוחב שקיות קניות אל ביתו. הוא חיכה לרגע הנכון מבחינתו וארב ליהודה בגרם המדרגות הצמוד למקלט.

ברגע שיהודה יצא פעם נוספת לכיוון האוטו להביא שקיות נוספות, א-סעיד נכנס לבית, זיהה את תמר ז”ל בחדר ורצח אותה בדקירות סכין. לאחר הרצח של תמר ז”ל המחבל התחבא בדירה. במקביל, יהודה סיים את הקניות, סידר את הפריטים במקרר וישב במטבח לאכול.

לאורך כל הזמן הזה, המחבל התחבא בחדרו. בשלב מסוים יהודה נכנס לחדר השירותים והמחבל התגלה לעיניו. התפתח מאבק, אך הרוצח הכניע אותו ורצח אותו באכזריות .הוא הגדיר זאת בחקירתו: “כמו ששוחטים גמל”.

המחבל עטה כפפות ולאחר הרצח שטף את ידיו. לאחר רצח הזוג, הוא נשאר בדירתם וישן על השטיח במשך הלילה. בבוקר הוא קם, שטף בכיור את ידיו המגואלות בדם, לקח תפוח לדרך וצרור מפתחות. הוא נעל את הבית מבחוץ וזרק את המפתחות לפיר ביוב.

לאחר מכן עשה את דרכו בחזרה ליהודה ושומרון ברגל.

לפי הדיווח בחדשות 12, ראייה נוספת שהובילה לפענוח היא טביעת נעל שאותרה בזירת רצח הזוג כדורי הי”ד. מדובר בנעל של חברת ‘נביל’ שנמכרת בחברון ולא קיימת במדינת ישראל. במשך שנתיים חיפשה המשטרה את הנעל במזרח ירושלים ובדרום תל-אביב.

המחבל. צילום: דוברות המשטרה

מיד עם מעצרו של א-סעיד, יצאה המשטרה לחיפוש בבית משפחתו שבחברון. האם שתוחקרה במקום, הובילה את השוטרים למחסן מחוץ לבית שבו אנו היו ספרי דת הקשורים לדעאש ותיק גב גדול שמתאים לדמות שנצפתה ברחוב אלקחי. בתוך שקית בחדר היו נעלי נביל במידה 42, זהה לעקבות שנמצאו בזירת הרצח של משפחת כדורי.

האירוע האחרון התרחש לפני 3 שבועות בשכונת ארנונה בירושלים, אז נכנס א-סעיד לדירתו של איוון טרנובסקי, פועל מולדבי שהתגורר בבניין מגורים עם עוד כמה פועלים ממדינתו. הוא נכנס אליהם באמצע הלילה, דקר את הפועל בסכין – והרג אותו.

אחד הפועלים האחרים שהתעורר ניסה להיאבק בו, נדקר גם הוא ונפצע באורח קל עד בינוני – והמחבל נמלט.

כמה שעות לאחר מכן, שוטרי מג”ב זיהו אותו בנווה יעקב בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה ועצרו אותו, בהיותו שוהה בלתי חוקי. במסגרת החיפוש בכליו אותרה סכין ובבדיקת מעבדה זוהה הדם של הקורבנות על הסכין.

בחקירתו עלו החוקרים על דפוס פעולה זהה – מה שאילץ אותו להודות ברצח הזוג כדורי הי”ד.

הוא התוודה גם על ניסיון רצח הנערה הדר בצלאל יום קודם לכן. בחקירתו, מסר פרטים מדויקים שתאמו לזירה, וכך גם עשה בשחזור.

בין השנים 2015 ל-2018 נאסר אסעיד בשל פעילות בתשתית המדינה האיסלמית אשר תכננה לבצע פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל, נעצר ברשות  למספר חודשים –  ובינואר 2019, מספר חודשים לאחר שחרורו מהכלא בישראל ומספר ימים לאחר שחרורו ממעצר הרשות, אסעיד נעצר שוב על ידי כוחות הביטחון בישראל, הועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין.

עם סיום תקופת המאסר – הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר כאמור רק לאחרונה.

בחקירתו של המחבל עלה, כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיית המדינה האיסלמית, אליה נשבע אמונים בעבר.

החקירה שהושלמה בימים אלו, בסיוע של מערך הזיהוי הפלילי במשטרה והמכון לרפואה משפטית, נוהלה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים שהגישו היום, כאמור,  בבימ”ש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב
    14/04/2022 14:26
    רבקה
  1. חולה רוח!! להרוג אותו בעינויים