השר אמר שלא צפוי מחסור בפסח – אבל אין ביצים ברשתות השיווק

המחסור בביצים ערב חג הפסח: ח"כ אורי מקלב פנה בשאילתא לשר החקלאות על המחסור בביצים ערב חג הפסח • "המשרד מתעלם מהמחסור בשוק, שיקר את הציבור ולא פועל לצמצום המחסור, הצרכנים איבדו אמון במערכת"
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשפ"ב / 14.04.2022 12:05

המחסור החמור בביצים ערב חג הפסח: בשבוע האחרון הגיעו  תלונות רבות אל לשכת חבר הכנסת אורי מקלב בגין מחסור חמור ביצים ברשתות השיווק ובמחסני הסוחרים הגדולים – זאת כחלק מהגבלת המכסות והמלחמה באוקראינה.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

למרות דברי שר החקלאות עודד פורר, כי לא צפוי מחסור – אישרו חברי ועדת הכלכלה לפני כשבוע את הגדלת מכסות הגידול והייבוא של הביצים לארץ. אך, לדברי לשכת מקלב,  מתברר כי שר החקלאות זרה חול בעיני הציבור וחברי הכנסת, ובימים האחרונים קיים מחסור ממשי בשוק.

חבר הכנסת אורי מקלב פנה בשאילתא דחופה לשר החקלאות, בכדי לדעת מה פעל משרדו בכדי לצמצם את היקף המחסור בביצים בשוק ערב חג הפסח.

“אנחנו העלנו את הנושא הזה שוב ושוב ואף קיימנו מספר דיונים בוועדת הכלכלה בנושא, אך אמרת שלא יהיה מחסור” כתב מקלב לשר החקלאות.

מקלב הדף את טענת שר החקלאות, כי הציבור אוגר ביצים וזה מה שמייצר את המחסור. “במדינה מתוקנת היה מספיק מלאי של ביצים, שהינו מצרך יסוד בסיסי, גם אם הציבור יאגור.

“המציאות היא שספקים אינם מביאים סחורה אל המרכולים וקיים מחסור בשוק. אנשים קיבלו את דבריך כדברים נכונים ומקצועיים והתברר כי הכל היה ספקולציות שאינן נכונות. אין אמינות. זורים חול בעיני הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות