סער על הקואליציה: “היה קשה גם קודם, ויהיה קשה מאוד עכשיו”

חרדים 10
|
י"ג ניסן התשפ"ב / 14.04.2022 09:54
בראיון מיוחד אומר שר המשפטים על פרישת סילמן: “לא הופתעתי. התרעתי” • ומה לגבי תקווה חדשה? “אני יודע מה קורה. הליכוד שולח שליחים לכולם, גם אלי. הציעו הצעות מאוד נדיבות” • והאם ישען על הרשימה המשותפת?

נהוג לומר על מהלכים פוליטיים דרמטיים שהם קרו בהפתעה, אבל שר המשפטים גדעון סער טוען שעל המהלך הפוליטי הדרמטי ביותר שקרה כאן לאחרונה – פרישתה של יו”ר הקואליציה עידית סילמן – הוא ידע מראש ואף הזהיר מפניה.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

בראיון, שהעניק לכתב הפוליטי יהודה שלזינגר וכתב לענייני משפט יאיר אלטמן, ויתפרסם מחר (שישי) במוסף ‘ישראל השבוע’ של ‘ישראל היום’ – אומר סער: “לא הופתעתי. שוחחתי עם רה”מ בנט כמה פעמים בשבוע שקדם להודעה שלה. אמרתי לו בצורה ברורה ביותר: ‘תדע לך שיש מגעים רציניים ביותר בין הליכוד לח”כ סילמן'”.

איך בנט לא עשה כלום?

“אני לא רוצה לפרט מה הוא אמר ומה היה בשיחה, אבל ידעתי מה קורה. התרעתי. אני לא מוציא מכלל אפשרות שניתן היה למנוע את פרישתה”.

סער מעביר ביקורת על סילמן. “אני מבין שלפי הפרסומים הובטחו לסילמן תפקידים מסוימים בכנסת ובממשלה הבאה, ולכן תסלח לי שאינני יכול להתייחס לכך כאל הארה אידיאולוגית”. לדבריו, “היא נאחזת בכיסא. אני אוהב בהירות ויושר. אם אכן, כפי שפורסם, הובטחו לה דברים ברשימת הליכוד לכנסת ותפקיד בממשלה הבאה – זה לא תקין, לא מכובד ולא אידיאולוגי”.

ומה לגבי תקווה חדשה? סער בטוח שאף אחד מאנשיו לא יערוק. “אני יודע מה קורה. הליכוד שולח שליחים לכולם, גם אלי. הציעו הצעות מאוד נדיבות”.

על סיכויי ההישרדות של הממשלה, אומר יו”ר תקווה חדשה: “היה קשה גם קודם, ויהיה קשה מאוד לקיים את זה עכשיו. יהיה צורך במאמץ לקיים ממשלה מתפקדת. אני מקווה שהמאמץ הזה יצלח. זה לא בלתי אפשרי, אבל זה גם לא בטוח”.

על האפשרות להישען על הרשימה המשותפת – אומר סער: “הליכוד אחראי לכל ההישגים הפרלמנטריים של הרשימה המשותפת בכנסת הזאת – בית חולים בסכנין וחוק פטור לארנונה למבני דת. מי שמנהל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת זה הליכוד. באופן כללי, מקובל ונהוג בכל הכנסות לשתף פעולה עם שני תנאים: לא כחלק מהקואליציה ולא על חשבון העקרונות שלנו”.