ח”כים דורשים: חקירה פלילית נגד בנט בגלל השיפוץ של הבית ברעננה

חברי כנסת מהאופוזיציה - בהם ח"כים מיהדות התורה וש"ס - דורשים לפתוח בחקירה פלילית נגד נפתלי בנט, לאחר שלטענתם פעל בניגוד לחוק • "הואיל ומדובר בעבירות פליליות חמורות לכאורה, הנכם מתבקשים לחוקרן באופן מידי"
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 23:01

חברי כנסת מהאופוזיציה  – אמיר אוחנה, משה ארבל, גלית דיסטל, מיכאל מלכיאלי, יצחק פינדרוס, יואב קיש, שלמה קרעי ושמחה רוטמן – פנו הערב (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, ולראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד נפתלי בנט, לאחר שלטענתם פעל בניגוד לחוק כשהפך את ביתו הפרטי ברעננה למעון ראש הממשלה.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

במכתב, ששוגר באמצעות עו”ד מיכאל דבורין, נאמר: “בנט פעל בניגוד לחוק והפך את ביתו הפרטי למעון רשמי של ראש ממשלה, תוך שהוא מצליח בדרך זו (לבד או עם שותפים) לגרום לכך שעשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור יושקעו בביתו הפרטי, ואגב כך ישביחו את רכושו הפרטי”.

עוד טוענים חברי הכנסת במכתבם: “יש בדבר הפרה של חוק יסוד הממשלה וכי התאמת ביתו של בנט לצרכי מעון ראש הממשלה, בהן בנייה של מתקנים עבור סידורי ביטחון, היה כרוך בהוצאת כספים מהמדינה במרמה לטובת שיפוצו של הבית והשבחתו כנכס פרטי של משפחת בנט, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור”.

בהתייחס לתגובת המדינה על כך שבנט פועל מרעננה בעקבות השיפוץ של המעון הרשמי בירושלים, בגלל דרישות ביטחוניות, נכתב: “בתגובה זו אין אמת וזאת מכיוון שאין בנמצא וגם לא יכולה להיות, הנחיה המקנה ליועמ”ש סמכות לבטל החלטה של ועדת הכספים של הכנסת.

“כפועל יוצא מכך, ההחלטה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בביתו הפרטי של מר בנט, ולהכריז עליו כמעון רשמי זמני, נוגדת את לשונו המפורשת של חוק יסוד: הממשלה וכן את ההחלטה של ועדת הכספים הנגזרת ממנה אשר הוזכרה לעיל”.

עוד נאמר, כי “הואיל ומדובר בעבירות פליליות חמורות לכאורה, הנכם מתבקשים לחוקרן באופן מידי לפני שיהא סיפק בידי המבצעים שהות להעלים את הראיות או לשבשן. בנוסף הנכם מתבקשים להורות לאלתר על עצירת חגיגת בזבוז כספי הציבור שתוארה לעיל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות