סקר חדשות 13: האם הערבים בעד בחירות? מסכימים עם דברי עודה?

מסקר שנערך עבור חדשות 13 עולה: 53% בחברה הערבית תומכים בהמשך ישיבת רע"מ בקואליצייה • הרוב גם מתנגד שהרשימה המשותפת תתמוך בפיזור הכנסת • כל הנתונים
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 20:40

מה חושבים בחברה הערבית על המשבר הפוליטי? מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (רביעי) עולה, כי רוב הציבור הערבי  תומך בהישארות רע”ם בקואליציה.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

לפי הסקר,  53 אחוזים מהנשאלים תומכים בהישארות רע”ם בקואליציית בנט-לפיד-עבאס, 44 אחוזים חושבים שזו טעות להישאר ו-3 אחוזים השיבו אין להם דעה בנושא.

בקרב מצביעי הרשימה המשותפת: 41 אחוזים תומכים בהישארות רע”מ וכמעט 57 אחוזים מתנגדים.

האם הרשימה המשותפת צריכה לגרור לבחירות ולתמוך בפיזור הכנסת?

גם כאן בחברה הערבית מביעים עמדה ברורה: 58 אחוזים מתנגדים מול 37 אחוזים שתומכים. רק חמישה אחוזים השיבו שאין להם דעה או שהם אינם יודעים.

סערה גדולה התעוררה בעקבות קריאתו של יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה לערביי ישראל שלא לשרת בכוחות הביטחון. מה הדעה בחברה הערבית בעקבות הקריאה הזו?

מהסקר עולה, כי 53 אחוזים לא מסכימים עם קריאתו של עודה מול 39 אחוזים שמסכימים. 8 אחוזים השיבו שאין להם דעה או אינם יודעים.

במקרה ויהיה איחוד מחודש של המפלגות הערביות לרשימה אחת – מי צריך לעמוד בראשה?

קרב צמוד בין שלושה: אחמד טיבי מוביל עם 26 אחוזי תמיכה, אחריו מנסור עבאס עם 25 אחוזים ואיימן עודה זוכה ב-24 אחוזים בקרב נשאלי הסקר.

11 אחוזים הביעו תמיכה ביו”ר בל”ד סאמי אבו שחאדה ו-14 אחוזים השיבו שאין להם דעה או אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי יוסף מקלדה ומכון מחקר סטאט-נט וכלל 250 נדגמים בוגרים אשר מייצגים את כלל הדתות, הגילאים ושני המגדרים בחברה הערבית בישראל. טעות הדגימה היא 6.3 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות