סמוטריץ’: ‘ראוי שאנשי ימינה שהונו ירגישו בלתי רצויים בבתי הכנסת’

יו"ר מפלגת הציונות הדתית: "הדוגמא של בית הכנסת לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי. אנשי ימינה לא רצויים בשלל אירועים ציבוריים" • "אני לא מבין למה מתן כהנא מגלגל עיניים לשמיים. הוא כועס שאינו רצוי בציונות הדתית. שיקרת, הונית, גנבת קולות"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשפ"ב / 13.04.2022 01:32

יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ התייחס הערב (שלישי), בראיון שהעניק ליגאל גואטה ורן בנימיני ברשת ב’, בחריפות לאנשי ימינה, ואמר כי לדעתו, אנשים שהפנו עורף לציבור צריכים להרגיש לא רצויים בבתי הכנסת.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

“מי ששיקר והונה ורימה וגנב קולות. מי שחבר לשמאל הקיצוני שפוגע בכל קודשי ישראל. מי שמכר את המדינה לתנועה האסלאמית ועכשיו הולך לעשות את אותו הדבר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בהחלט לא ראוי לבוא בקהל, זה הדבר הלגיטימי ביותר”, אמר.

על השר מתן כהנא – אמר סמוטריץ’: “אני לא מבין למה מתן כהנא מגלגל עיניים לשמיים. הוא כועס שאינו רצוי בציונות הדתית. שיקרת, הונית, גנבת קולות”.

חבר הכנסת סייג את דבריו: “אני מתאר תוצאה טבעית. מה תעדיף – שאין דין ואין דיין?”

בתחילה פורסם כי אמר שלא צריך להכניס את חברי הממשלה לבתי כנסת – צעד חריף ביותר, שעורר סערה.

לאחר מכן הבהיר סמוטריץ’  בחשבון הפייסבוק שלו:

“צר לי לקטוע את ריקודי ה’מה יפית’ הסוערים. למי שלא הקשיב לראיון המלא, הבהרתי כי חברי ימינה שהונו את בוחריהם ביודעין ומכרו את מדינת ישראל לשמאל הקיצוני והתנועה האיסלאמית, ראויים להרגיש לא רצויים בציבור, וההתקרבנות שלהם בעניין הזה מוזרה.

“הבהרתי כי איני מקבל את הדה-לגיטימציה שהם עושים למחאה דמוקרטית לגיטימית מצד המצביעים שלהם שכואבים, כועסים וחשים נבגדים.

“הדוגמא של בית הכנסת לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי. אנשי ימינה לא רצויים בשלל אירועים ציבוריים בקרב הציבור שאותו הונו, וזה אך טבעי ומתבקש. שליח ציבור שעושה רצון שולחיו זוכה להערכה ואהבה. שליח ציבור שמפנה עורף לשולחיו שלא יצפה להתקבל באהבה בקרב הציבור. כן, גם בבית הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות