משה גפני: ‘לסמוטריץ’ יש תרומה גדולה בהקמת הממשלה הזו’

יו"ר יהדות התורה: "היום באופן פורמלי תם עידן בנט, האיש לא שולט, הוא מבין שאין לו ממשלה וקואליציה" • על ליברמן: "לעולם ועד לא נסלח לאיש הזה, ולעולם לא יסולח לתקשורת שלא קורעת את האיש הזה" • "גנץ לא שייך לקליקה שמנהלת את הממשלה הזו. אני מאד רוצה שהוא יצטרף אלינו"
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשפ"ב / 12.04.2022 19:37

למרות האופטימיות הגבוהה במפלגות הימין: חבר הכנסת משה גפני שוחח הערב (שלישי) עם יעקב ברדוגו ודני זקן בתכנית ‘רבע לחמש’ ברדיו גלי ישראל – ותקף בחריפות את חברו לאופוזיציה, בצלאל סמוטריץ’.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

ברדוגו פתח ושאל את ח״כ משה גפני: יש איזה סוג של התפייסות שלכם עם ליברמן? אתה נשמע קצת מפויס.

גפני: “גם לא קצת. אם הייתי נשמע מפויס כלפי ליברמן, אני מתנצל. ליברמן עושה את הדבר הנורא ביותר שאפשר לעשות בחברה דמוקרטית. הוא לוקח חברה באוכלוסייה שנח לו מבחינה פוליטית להכות בה ללא רחם – ועושה זאת.

“לעולם ועד לא נסלח לאיש הזה, לליברמן. ולעולם לא יסולח לתקשורת שלא קורעת את האיש הזה. אם ליברמן היה עושה את מה שהוא עושה לקבוצה אחרת באוכלוסייה – לא היו משאירים אותו דקה אחת בפוליטיקה. זהו איש נטול ערכים וגבולות. הוא הלך איתנו לא מעט זמן, עם החרדים. אני זוכר שהייתי יו״ר ועדת הכספים ועזרתי לו בכל מיני בקשות שלו. אין לו אג׳נדה”.

גפני לברדוגו הוסיף:  “הממשלה הזו צריכה לעבור מן העולם, אבל אנחנו באופוזיציה צריכים לעשות חשבון נפש ולעשות כל מאמץ כדי שנוכל להקים ממשלה בלי בחירות, בראשות נתניהו. בני גנץ לא שייך לקליקה שמנהלת את הממשלה הזו. אני מאד רוצה שהוא יצטרף לתוך העניין הזה, אני בעד שיתנהל דיון משותף”.

גפני הדגיש: “היום באופן פורמלי תם עידן בנט. ראש ממשלה זה מי שיכול להעביר החלטות. בנט לא יכול. צפיתי בריאיונות של בנט… האיש לא שולט, הוא מבין שאין לו ממשלה וקואליציה אפילו בבית פנימה. הדבר האחרון שנשאר לו לעשות זה לדבר בכל הערוצים ולומר דברים שאין להם אחיזה במציאות”.

למרות שקריסת הממשלה קרובה, גפני ניצל את הראיון כדי להתכתש עם יו”ר  הציונות הדתית: “סמוטריץ’ לא עושה נחת רוח לסובבים אותו. כשההיסטוריה תשפוט את המציאות הזו, המציאות הזו שאנחנו באופוזיציה – סמוטריץ’ יככב שם, תרומה גדולה יש לו בהקמת הממשלה הזו”.

הוא הוסיף: “תשאל את אנשי הליכוד מי מנע מנתניהו להיות ראש ממשלה ותשמע את התשובות. זה לא ירי בנגמ”ש. אנחנו באופוזיציה הזו נמצאים ביחסי חברות מצוינת, כולם, מנתניהו ועד אלי הקטן”.

סמוטריץ’ הגיב לדבריו של גפני, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “זמן אחדות. זמן לאהבת ישראל. חבר הכנסת גפני היקר, פסח כשר ושמח לך ולמשפחתך ולכל בית ישראל”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין צייץ: “על רגל אחת הנה תמצית הוויכוח בין גפני וסמוטריץ – גפני לא טוען שסמוטריץ’ היה צריך להסכים לממשלת מיעוט עם רע״מ. הוא טוען שהוא היה צריך להעמיד פנים שהוא מסכים ואז גם בנט וסער או גנץ היו באים.

“סמוטריץ טוען שהעמדת הפנים הזאת היתה הופכת למציאות ואף אחד לא היה מצטרף. זהו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שטויות
    12/04/2022 20:29
    אני
  1. התרומה הגדולה ביותר לממשלה הזאת היא ההליכה העיוורת אחרי ביבי שלא נתן לחרדים כלום רק השתמש בהם.
    היחידי שדואג באמת זה סמוטריץ

  2. חצוף!!!
    12/04/2022 20:36
    גיא
  3. אין גבול לרשעות !
    בשביל לקושש את המנדטים שזלגו לסמוטריץ ובן גביר אפשר גם להעלים את הלכות לשון הרע , זה לא חל עליו…