סערה בכוס סינית • ריגול? השב”כ: “רכיב תמים לשמירת טמפרטורות”

דובר השגרירות הסינית: "הפרסום השקרי" עלול לגרום לפגיעה ביחסים בין בייג'ינג לירושלים • מומחי שב"כ קבעו: מדובר ברכיב תמים אשר מיועד לשמירת הוואקום בדפנות כוס המשקה ושמירה על טמפרטורה לאורך זמן
חיים טוויל
י"א ניסן התשפ"ב / 12.04.2022 15:25

פרשת הכוס הסינית: שגרירות סין בישראל הכחישה היום (שלישי) את הפרסום בגלי צה”ל, לפיו הכוס התרמית שנשלחה למשרדי הממשלה כמתנה לחג הפסח הכילה אמצעי האזנה.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

דובר השגרירות, מיי ליצ’ו, הסביר כי הרכיב שאותר הוא רכיב חשמלי.

גם השב”כ פרסם אחר הצהרים הודעה חריגה: “בהמשך לפרסומים אודות מציאת רכיב חשוד בכוסות תרמיות שנשלחו למשרד ממשלתי – מומחים טכנולוגים של השב”כ אשר בדקו את הרכיב, קבעו כי מדובר ברכיב תמים אשר מיועד לשמירת הוואקום בדפנות כוס המשקה ושמירה על טמפרטורה לאורך זמן”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הודעת שב”כ על כך שהרכיב בכוס מסין תמים – באה בעקבות דרישת סין מישראל להבהרה פומבית.

שגרירות סין בישראל הכחישה את הפרסומים ומסרה: “השגרירות שלחה מתנות לאות ידידות לרגל פסח אבל אז קראנו בתקשורת הישראלית שהמתנות שלנו הכילו ‘רכיב חשוד’. האמת היא שהרכיב החשוד לכאורה הוא רכיב חשמלי שנמצא בכל כוס תרמית. לשמועות שהופצו יש מטרה לתקוע טריז בין סין לישראל, לפגוע בתדמית סין ולהוליך שולל את הציבור. הגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל מסרו לנו כי הם לא עומדים מאחורי הפרסומים. אם הפרסומים לא יוסרו נשמור לעצמנו את הזכות לדרוש נשיאה באחריות”.

לפי הדיווח ב-ynet, הכוס הראשונה הגיעה למשרד המדע, שם התגלתה בשיקוף. השנייה הגיעה למשרד התחבורה. עוזרי שרים במשרדים אחרים קיבלו הודעה משגרירות סין על כך ששיגרה מתנה שאמורה להגיע בימים הקרובים. כמה מהשרים התבשרו שהמתנה תגיע היום.

גורמים בלשכות של שלושה שרים אמרו הבוקר, כי בעקבות איתור הממצא החשוד שלחו קציני ביטחון בכמה משרדי ממשלה הנחיות ללשכות שרים לגבי חידוד נהלים בכל הנוגע למתנות שמתקבלות מגורמים זרים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות