ניקוי שטיחים לפני חג הפסח – איך עושים את זה נכון?

שטיח מלוכלך הוא שטיח מוזנח ובנוסף הוא עלול להוות גם מפגע תברואתי - ולכן פסח הוא הזדמנות מצוינת לנקות אותו • איך תעשו את זה?
תוכן שיווקי
י"א ניסן התשפ"ב / 12.04.2022 13:53

חג הפסח הוא גם חג הניקיונות. עם סיום החורף ובוא האביב כולנו מתמלאים במרץ, ועוד סיבה טובה להשקיע בניקיון יסודי של כל חלקי הבית וכל הפריטים שנוטים לצבור לכלוך היא העובדה שסביר להניח שבמהלך החג יגיעו אלינו אורחים – ומן הסתם נרצה לקבל את פניהם עם בית נקי באמת.

במיוחד חשוב לנקות היטב את השטיחים שלאורך החורף צוברים בוץ ולכלוכים אחרים. שטיח מלוכלך הוא שטיח מוזנח ובנוסף הוא עלול להוות גם מפגע תברואתי – ולכן פסח הוא הזדמנות מצוינת לנקות אותו, וכמובן לעשות את זה נכון.

ניקוי שהוא גם חיטוי

ניקוי שטיחים מקצועי, כלומר בעזרת ציוד מתקדם וחומרי ניקוי ייעודיים, כאלה שלא ניתן למצוא בחנויות הרגילות, מצליח לשפר את מצב השטיח באופן דרמטי – אחרי הביקור של חברת הניקיון השטיח יהיה לא “רק” נקי לגמרי מכתמים ולכלוכים אלא גם נקי לגמרי ממזיקים שונים, ובפרט חיידקים וחרקים כגון קרדית האבק.

ניקוי מקצועי מצליח גם להעלים כתמי עובש. העובש מורכב מפטריות שמפיצות נבגים, ואלה חודרים אל דרכי הנשימה של בני הבית ועלולים לגרום להתפתחות מחלות שונות – למשל אסתמה. בזכות היכולות שיש למקצוענים בתחום כמו למשל חברת פרופסור לניקיון מירושלים נמנעים נזקים בריאותיים, ואיכות החיים משתפרת במידה ניכרת.

התאמה מדויקת לסוג השטיח

עוד דגש חשוב בניקוי שטיחים לקראת הפסח הוא התאמה מדויקת של דרך הפעולה לסוג הספציפי של השטיח. ישנם סוגים שונים של שטיחים שמתאפיינים ברגישות גבוהה מאוד – למשל שטיחים פרסיים, שטיחים אפגניים, אוזבקיים ועוד. למעשה כל שטיח שנרקם בעבודת יד עלול להינזק אם ינוקה באופן לא מקצועי ובשיטה שלא מתאימה לו, ולכן החשיבות של פנייה לחברת ניקיון עם ניסיון רב.

ניקוי שטיחים במפעל

אופציה נוספת שכדאי להכיר היא ניקוי השטיח במפעל. היתרון הבולט של דרך זו הוא האפשרות להגיע לרמת ניקיון מקסימלית, כולל העלמת כתמים שכבר נראים חלק בלתי נפרד מהשטיח ושלכאורה אין שום סיכוי להעלים: כתמי קיא, כתמי דם, כתמים שומניים, כתמי קפה, יין ועוד.

הניקוי של השטיח במפעל מאפשר לבצע תהליך מסודר שכולל כמה וכמה תחנות. התחנה הראשונה היא מכונת ניעור שמצליחה לטלטל היטב גם שטיחים גדולים וכבדים, ולכן גם לכלוכים שתוקעים בעומק הסיבים עפים החוצה. התחנה השנייה היא אמבטיה – בתחנה זו השטיח מושרה בתוך מים שיש בהם גם חומרי ניקוי שמותאמים לסוג השטיח ולמצבו. משך ההשריה נקבע גם הוא לפי סוג השטיח ומצבו, כך שגם כתמים עיקשים יתפרקו בתוך האמבטיה. ההשריה הממושכת מצליחה גם להעלים ריחות דוחים מהשטיח. התחנה הבאה היא קרצוף שמסלק את שאריות הלכלוכים והתחנה האחרונה היא ייבוש מלא כדי שלא תישאר בתוך השטיח ולו טיפת מים אחת (על-מנת למנוע סכנת עובש).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות