ראש הישיבה זעק: “הדור השתנה, לבחורים יש ניסיונות אחרים” • צפו

בכנס היסוד לישיבה הקטנה החדשה של הגאון רבי נתן רוטמן, פנה הגאון רבי יהושע איכנשטיין בקריאה מיוחדת למחנכים: "לא לחיות באשליות! לא ניתן לעשות את כל מה שהיה פעם. צריכים להכיר את הדור, להבין מה הניסיונות של הבחורים היום" • וידאו וגלריה
יוסף גרינבוים • צילום: שלומי כהן
י' ניסן התשפ"ב / 11.04.2022 12:59

כינוס היסוד ל’ישיבה החדשה לצעירים’ בראשות הגאון רבי נתן רוטמן, נערך במוצאי שבת האחרונה באולם ביהמ”ד ‘היכל קדשך’, בשכונת בית וגן בירושלים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

הישיבה החדשה, שתפתח בשכונת ‘בית וגן’ בזמן אלול הקרוב,, הצליחה ללכד סביבה עשרות הורים לבחורים מצויינים מרחבי ירושלים, שחיפשו ומצאו ישיבה שתעניק מענה חינוכי לתורה וליראת שמים עבור בניהם, וזאת מבלי להתפשר על הרמה הגבוהה בלימוד, שאינה פחותה מזו של הישיבות הטובות ביותר.

על סדרי הלימוד בישיבה החדשה יהיה מופקד ראש הישיבה הגאון רבי יוסף פראנק, גיסו של הגאון רבי נתן רוטמן, כאשר השניים יכהנו יחדיו בראשות הישיבה.

השתתפו בכנס היסוד: ראשי ישיבות, משגיחים, מנהלי תלמודי תורה ורבנים, ביניהם הגאונים – רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת ‘מיר’, רבי דניאל וולפסון ראש ישיבת ‘נתיבות חכמה – וולפסון’, רבי נועם אלון ראש ישיבת ‘מיר – ברכפלד’, רבי שלמה ברויאר משגיח דישיבת ‘בית מתתיהו’, וכן רבני השכונות בירושלים – ביניהם רבי משה פטרובר, רבי אברהם ויג, רבי אהרן וינר ועוד.

ראש ישיבת ‘יד אהרן’, הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, עמד על מעלתה של הישיבה החדשה, אשר תדע לחנך כל נער ונער על פי דרכו, לגדלו ולרוממו בתורה וביראת שמים.

“נסיונות הדור – נסיונות חדשים הם”, אמר ראש הישיבה. “המחנכים צריכים להתאים את עצמם לבעיות הדור, לגדל ולרומם בתורה וביראת שמים על פי הצרכים של הדור שלנו”.

במרכז האירוע הוקראה ברכת ראש ישיבת ‘חברון’, הגאון  רבי דוד כהן, אשר נבצר ממנו מלהשתתף בכינוס, ובדבריו החמים ביקש להשתתף עם ההורים ביום שמחתם, “עת רואים את הקמת הישיבה, אשר תהיה למקום תורה גדול וחשוב”, כלשונו.

ראש ישיבת חברון הדגיש שישיבה אשר מוקמת על ידי גדולים, מובטח שכל פירותיה יהיו ברוכים, נאים ומפוארים. “יזכו להרבה סייעתא דשמיא, לראות בהצלחת הישיבה לגאון ולתפארת”.

הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, נשא משא מיוחד בחשיבות העמדת דרכי החינוך לעבודת ה’, מתוך חיות התלהבות ושמחה. כן בירך את כל העוסקים בהקמת הישיבה ואת ההורים החשובים, וציין במיוחד את דרגתם התורנית, והחיבור האמיתי לתורה של הורי הבחורים.

ראש הישיבה, הגאון רבי נתן רוטמן, סיפר כי הדבר שהניע אותו לייסד את הישיבה, הוא על מנת לפתח אצל הצעירים חיבור אמיתי למושגי גדלות בתורה וביראת שמים. הרב רוטמן הדגיש את “גודל חובת האחריות לחנך את הנערים ולהעמידם על דעתם, ובידינו הדבר בסייעתא דשמיא”.

כן נשאו דברים: הגאון רבי אהרן פראנק ובנו ראש הישיבה הגאון רבי יוסף, ומי שיכהן בתפקיד החדש בישיבה ‘ר”מ מוּסר’, הגאון רבי מרדכי סומפולינסקי. כולם עמדו בדבריהם על גודל האחריות לחוש קרבה ואהבה לתלמידים: “רק כך זוכים להעמיד בחורים גדולי תורה יראי שמים בעלי מידות טובות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות