האסיר גור המל נפטר בתאו בכלא איילון • משפחתו: הדם על ידי שב”ס

ב'חוננו' טוענים כי המל, שנשפט למאסר עולם בעקבות רצח של ערבי בשנת תשנ"ט בשומרון - לא קיבל טיפול רפואי ראוי על ידי רשויות הכלא • משפחתו: "גור מתחנן ימים ארוכים לטיפול רפואי, ומקבל זלזול ובוז. אין מילים"
חיים טוויל
י' ניסן התשפ"ב / 11.04.2022 11:17

לאחר מצב רפואי קשה של מספר ימים: האסיר גור המל (בן יאיר) ז”ל נפטר הבוקר (שני) בתאו בכלא ‘איילון’, לאחר שסבל מבעיה רפואית.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

בימים האחרונים, וכן אמש והבוקר פנה עו”ד עדי קידר מחוננו בדרישה כי שב”ס יעניק לו טיפול רפואי, ויפנה אותו לטיפול דחוף בבית החולים. כל פניותיו של עו”ד קידר נדחו.

עד כה לא קיבלה המשפחה הודעה רשמית מרשויות שב”ס על מותו. ההודעה על כך הגיעה דרך גורמים ששמעו על כך בבית הסוהר.

משפחתו אומרת הבוקר, לאחר קבלת הבשורה המרה, כי רשלנות שב”ס היא שהביאה למותו. “הדם על הידיים של שב”ס. גור מתחנן ימים ארוכים לטיפול רפואי, ומקבל זלזול ובוז. אין מילים”.

גור אף הגיש עתירה דחופה לבימ”ש המחוזי מרכז על מצבו, ודרש לקבל טיפול רפואי. בימ”ש קבע דיון ליום רביעי הקרוב, שם היה צפוי גור לדרוש כי בימ”ש יחייב את שב”ס להעניק לו טיפול רפואי.

גור המל, בשנות ה-50 לחייו, יליד קיבוץ סעד, ובבגרותו תושב גבעות היישוב איתמר, נשפט למאסר עולם, בעקבות רצח של ערבי בשנת תשנ”ט בשומרון, כנקמה ביום השלושים של רצח חבריו הראל בן נון ושלמה ליבמן הי”ד, אשר נרצחו בשומרון בידי מחבלים ערבים – וביום הרצחו של דני ורגס הי”ד, מאבטח חברת חשמל סמוך לקרית ארבע.

גיסו, מאיר ליקסנברג הי”ד, נרצח בשנת תשס”א בפיגוע ירי בעת שעשה את דרכו בין היישוביים אלון מורה ואיתמר.

הוועדות השונות סירבו לקצוב את עונשו.

בתקופה האחרונה סבל גור מבעיות רפואיות קשות, וחרף כל פניותיו לשב”ס בעצמו ודרך עורכי דינו מחוננו, הוא לא קיבל טיפול רפואי הולם.

עו”ד עדי קידר מלווה כ-20 שנה את האסיר מטעם חוננו. במסגרת זו הוגשו עתירות רבות הנוגעות לזכויותיו. “אנו נדרוש בדיקה מקיפה לבחינת סיבת המוות”, אמר קידר.

מדוברות שב”ס נמסר: אסיר בבית סוהר ‘איילון’ נמצא לפנות בוקר, בתאו כשהוא לא מגיב. רופא תורן הזועק למקום וביצע החייאה, במקביל הוזמן נט”ן ליחידה.
מותו נקבע על ידי רופא תורן. האסיר, יליד 1970, תושב המרכז, רווק. שפוט למאסר עולם בגין רצח.

נקלט בשב”ס בשנת 1999.  הודעה נמסרה למשפחה. האירוע ייבדק כבכל אירוע מסוג זה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות