שני צעירים מ’שובו בנים’ נורו בשכם לאחר שניסו להגיע ל’קבר יוסף’

שני צעירים מקהילת 'שובו בנים' נורו הלילה בדרך לקבר יוסף בשכם: מצבם קל • יוסי דגן: הרשות הפלסטינית אחראית לפיגוע • אחרי הירי בשני ישראלים הלילה: פלסטינים שוב השחיתו את קבר יוסף בשכם
חיים טוויל
י' ניסן התשפ"ב / 11.04.2022 10:14

שני צעירים מקבילת ‘שובו בנים’ של הרב אליעזר ברלנד נורו הלילה (שני) בשכם, לאחר שניסו להגיע לקבר יוסף שהושחת בידי פלסטינים, לטענתם כדי לשפץ את המקום.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

המחבלים נמלטו.

השניים, מבני ברק ומירושלים, נורו בברך וביד ומצבם קל. הם טופלו בשטח ופונו לבית החולים בילינסון.

מצה”ל נמסר, כי “השניים הגיעו למחסום לא מאויש באחת הכניסות לשכם, פרצו אותו ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו למחסום אחר עם פצעי ירי, נסיבות האירוע בבדיקה”.

מנחם מלכה, חברם של הישראלים שנכנסו לשכם ונורו, אמר בתוכנית קלמן ליברמן ברשת ב: “ליהודים רבים כואב שהממשלה לא עושה כלום”.

על האירוע הלילה סיפר: “כשהם הגיעו לאזור המון פלסטיני תקף אותם, והם נמלטו, אך לפני היציאה מהעיר הגיע מולם רכב ומחבל ירה לעברם. איך יכול להיות שמשחיתים את הקבר יום אחרי יום?”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: “כולנו מתפללים לרפואת הפצועים. שום דבר לא מצדיק את הרצחנות האכזריות והטרוריזם מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית בראשות המחבל אבו מאזן”.

הוא הוסיף: “רק אתמול לפנות בוקר הרס ברברי בסגנון דאעש באתר הקדוש כל כך בקבר יוסף והיום ירי בדם קר ביהודים שבאו להתפלל. האחריות היא אך ורק על המחבלים של הרשות הפלסטינית ולא פחות חמור מכך על האנשים שממשיכים באובססיביות לשווק את חבורת המחבלים הזו. כ’פרטנר’ שלהם הם צריכים למסור את לב ארץ ישראל. כדי להביא את המציאות הזו לכל מדינת ישראל.

“באותה מידה אני שב וקורא ואף דורש בשם ההתיישבות בשומרון בשם רבני השומרון – לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון. ‘ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'”.

בתוך כך, שעות ספורות אחרי שפלסטינים ירו על שני אנשי ‘שובו בנים’, מתפרסם תיעוד של פלסטינים בטוויטר כשהם פורצים למתחם הקבר ומשחיתים אותו באופן מכוון.

בלילה שבין שבת לראשון נכנסו פורעים פלסטינים לקבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר והציתו אותה.

ההתפרעות וההרס התרחשו שבע שנים לאחר שמתחם הקבר הוצת וניזוק קשות בשנת 2015 ולאחריו המועצה האזורית שומרון הכניסה צוותים משלה כדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות