מועצת העיר החליטה: לראשונה בהיסטוריה יונצח בבני ברק נוצרי

מועצת העיר ב"ב אישרה פה אחד: להסמיך את ועדת השמות העירונית להציע הצעות להנצחת השוטר אמיר ח׳ורי ז"ל וזכר כלל הנרצחים בפיגוע הנורא • ועדת השמות תביא המלצותיה בפני מועצת העיר • וידר: "בישרתי למשפחתו שהמועצה אישרה ברוב עצום ובשם כלל התושבים את הצעתי"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשפ"ב / 10.04.2022 19:21

מועצת העיר בני ברק אישרה הערב  (ראשון) פה אחד את הצעת ראש העיר אברהם רובינשטיין להסמיך את ועדת השמות העירונית להציע הצעות מעשיות להנצחתם של רס״מ אמיר ח׳ורי ז”ל, שוטר מיחידת האופנועים המשטרתית שנהרג בפיגוע הירי בעיר, ואת זכרם של כלל הנרצחים הי”ד בפיגוע הנורא –  כפי שהציעו חברי מועצת העיר יעקב וידר ונתן בצלאל.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

ועדת השמות בראשות אברהם פרטוש תביא את המלצותיה בפני מועצת העיר.

בכך יונצח לראשונה בהיסטוריה של עיר התורה והחסידות אדם שאינו יהודי.

יעקב וידר אמר הערב: “בישרתי כעת למשפחתו של רס”מ אמיר חורי ז”ל, כי מועצת העיר בני ברק אישרה ברוב עצום ובשם כלל תושבי העיר את הצעתי להנציח בעיר את זכרו של בנם, גיבור ישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, מועצת העיר בני ברק התכנסה הערב לדיון המיוחד, שלא מן המניין, בעקבות הצעתו של חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, להנציח בעיר את זכרו של השוטר.

רס”מ חורי היה הראשון להגיע לזירת פיגוע הירי הקשה בבני ברק, בה נרצחו חמישה בני אדם. חורי לא היסס לרגע, הסתער לעבר המחבל, אך במהלך קרב היריות עמו נפצע באורח אנוש, ובתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו.

למרות שחורי הוא שוטר ערבי-נוצרי, תושב נוף הגליל, הצעתו של יעקב וידר להנציח את זכרו בבני ברק זוכה לתמיכה רבה.

עוד קודם הדיון נפגש ראש העיר אברהם רובינשטיין עם בני משפחתו של חורי והודיע כי יתמוך בהנצחתו בעיר.  גם חברים מסיעות יהדות התורה, ש”ס ואף מסיעת ‘הפלג הירושלמי’ במועצת העיר הביעו את תמיכתם.

ג’ריס חורי, אביו של השוטר אמיר חורי, אמר היום: “נוצר קשר חזק מאוד בינינו ובין הקהילה החרדית בבני ברק, כולל הרבנים ואנשי הדת. כולם הגיעו להלוויה וגם באו לנחם אותנו. אנחנו רואים אחדות שלא ראינו שנים וההצעה לקרוא רחוב על שם בני מחממת את ליבנו”.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת הליכוד, אמר מוקדם יותר היום: “שוחחתי עם ג’ריס חורי, אביו של הגיבור שהפך לסמל עבור כולנו, רס”מ אמיר חורי ז”ל. התרגשתי לראות איך המשפחה מתעלת את הכאב העצום כדי להוסיף אחדות בעם והדגשתי את הערכתם העמוקה של כלל תושבי בני ברק לעוז רוחו וגבורתו של רס”מ חורי. אני מודה גם לחברי המועצה על תמיכתם ומקווה שההצעה תאושר היום פה אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לקרוא על שם גוי? אין מספיק יהודים שמסרו את הנפש ???
    11/04/2022 09:02
    שמואל
  1. למה לקרוא על שם גוי? אין מספיק יהודים שמסרו את הנפש ???