“ההחלטה שלי היא סופית”: סילמן חוסמת את האפשרות שתחזור בה

ח"כ עידית סילמן קוראת לחבריה בקואליציה ובסיעה להקים ממשלה "ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית ולהביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל'' • חוסמת את ניסיונות החיזור מצד השמאל וימינה: ''ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשפ"ב / 10.04.2022 15:39

ח”כ עידית סילמן מימינה, שפרשה בשבוע שעבר מהקואליציה של בנט-לפיד-עבאס, מבהירה היום (ראשון) כי היא לא חוזרת בה מהצעד שעשתה – וקוראת לחברי הכנסת ושרי הימין בממשלה להקים ממשלת ימין כבר בכנסת הנוכחית.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

סילמן אמרה: ”ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית.

“אני קוראת לחבריי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל – ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית”.

השר מתן כהנא אמר הבוקר, בראיון ברדיו 103: “”בנט לא מבטיח לנו שסילמן עומדת לחזור. אנחנו משאירים את הדלת בפניה פתוחה. בסופו של דבר, היא עברה באמת מתקפות מאוד מכוערות ב־10 חודשים האחרונים. אנחנו מקווים באמת שעידית תבין את טעותה ותחזור”.

ביום רביעי שלחה יו”ר הקואליציה מכתב לנפתלי בנט, יו”ר מפלגתה, בו הודיעה על הפסקת חברותה בקואליציה: “חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל”.

היא הוסיפה אז: “איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות זכות”. עוד לפני מכתב ההתפטרות מהקואליציה אמרה חה”כ סילמן בישיבת ועדת הבריאות בראשותה כי “הכנסת חמץ לבתי החולים תהווה שבירת סטטוס קו חמורה וחוסר התחשבות ברגשות הציבור הדתי והמסורתי בישראל”.

ביום חמישי, לאחר הודעתה הדרמטית, נפגשו שר האוצר אביגדור ליברמן ויו”ר סיעת ימינה ח”כ ניר אורבך במשרד האוצר, ובמסגרת הפגישה הוחלט על ביטול המתווה למעונות לשנת 2023 ודחייתו בשנה נוספת.

מדובר באחד התנאים שהציב אורבך לבנט כדי להישאר בקואליציה. שני התנאים הנוספים של אורבך הם כינוס מועצת התכנון העליונה כדי לאשר בנייה ביו”ש וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות