שותפיו החדשים של בנט: מנסחים הסכמות עם ראשי ‘המשותפת’

בעקבות פרישתה של עידית סילמן: גורמים בממשלת בנט-לפיד-עבאס פנו למשפטנים בבקשה לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת • מיקי זוהר: "כנראה שבנט איבד את זה" • בקואליציה מפעילים לחץ כבד על 'המשותפת', כדי שלא תצביע בעד פיזור הכנסת - ומציעים הצעות "מרחיקות לכת"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשפ"ב / 10.04.2022 12:00

בעקבות פרישתה של עידית סילמן:  גורמים בממשלת בנט-לפיד-עבאס פנו למשפטנים בבקשה לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת. כך דיווחה היום (ראשון) עיתונאית חדשות 13 אילה חסון.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

לפי הערכות, הרשימה המשותפת לא תצטרף לקואליציה, אך הממשלה תישען על תמיכתה במליאת הכנסת, כדי להעביר חוקים חשובים וכן כדי לאשר את תקציב המדינה הבא.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב בחשבון הטוויטר שלו: ”קואליציה עם המשותפת? כנראה שבנט איבד את זה”.

יועצו של נפתלי בנט, יותם בן ישראל, הכחיש את הדיווח בחדשות 13 ולפיו גורמים בממשלת בנט-לפיד פנו למשפטנים בבקשה לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת.

בעיתון ‘ישראל היום’ דווח הבוקר כי בקואליציה מפעילים לחץ כבד על הרשימה המשותפת, בתקווה שלא תצביע בעד פיזור הכנסת.

ההשערה בקואליציה היא, כי במידה והרשימה המשותפת תודיע פומבית שתצביע נגד פיזור הכנסת, ח”כים שחושבים על עריקה יבינו שאין בחירות באופק ולא ירצו להישאר “תלויים באוויר”.

לפי הדיווח, בימים האחרונים גורמים פוליטיים בקואליציה פנו לבכירי הרשימה המשותפת והציעו הצעות אותן מגדירים בקואליציה “מרחיקות לכת”. ההצעות שקיבלו אנשי הרשימה המשותפת נוגעות בתקציבים למגזר הערבי, תמיכה בחוקים ‘אזרחיים’ של חברי הרשימה המשותפת שייטיבו עם הציבור הערבי ועוד.

מלבד הטבות מעשיות, בקואליציה לוחצים על אנשי הרשימה המשותפת בטענה כי פירוק הממשלה הנוכחית והליכה לבחירות עשויה להוביל להקמת  ממשלה עם סמוטריץ’ ובן גביר.

ביום שישי התראיין יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה בערוץ 12 – ואמר: “עדיין מוקדם לדבר על פיזור הכנסת”, לדבריו, “נתניהו הוא הבן אדם המסוכן ביותר במדינה. בעשור הטוב ביותר שהוא דיבר עליו – האוכלוסייה הערבית ידעה מה זה חוק הלאום, מה זה חוק קמיניץ ומה זה הסתה מתמשכת”.

לדברי עודה “אם מישהו חושב שאנחנו נהיה שותפים של נתניהו לאי אמון קונסטרוקטיבי – אין מצב”.

ב’כאן חדשות דווח אמש, כי בתוך בליכוד מעריכים שהסיכוי להשיג עריק נוסף לפני תחילת מושב הקיץ הפך קטן יותר. זאת  בעיקר נוכח התיאום שסיכמו עליו שרת הפנים איילת שקד, וחברי הכנסת אביר קארה וניר אורבך.

ההערכה כעת היא שעריק נוסף יימצא רק אחרי שתסתיים פגרת הכנסת, כשהקואליציה תיכשל בהצבעות.

בתוך כך, בכירי הליכוד עדיין מעדיפים שלא לשריין את השרה איילת שקד במפלגה, וכמה מהם מתעקשים על כך – ולכן מרבית ההצעות מופנות לחברי הכנסת קארה ואורבך בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות