עיריית בית שמש הכניסה סמינר חרדי לבי”ס חילוני • צפו במהומה הבוקר

שלמה בן חיים
|
ה' אלול התשע"ד / 31.08.2014 17:26
עיריית בית שמש, החליטה לתת לסמינר החרדי ‘משכנות דעת’, כיתות בתוך בית ספר חילוני • חבר המועצה פרס: “אבוטבול תומך בגזענים – זו בושה. אני אזכיר לו מאיפה בא”

עיריית בית שמש פינתה הבוקר (ראשון), חלק מבית ספר חילוני ברמת בית שמש א’, לטובת סמינר חרדי, והרוחות סוערות.

בעקבות מחסור בכיתות בסמינר החרדי ‘משכנות דעת’, ברמת בית שמש א’, החליטו בעירייה, לפנות מספר כיתות, שעמדו ריקות בבית הספר החילוני ‘שפה ותרבויות’, ולהעביר אותם לשימוש הסמינר החרדי.

אך הנהלת בית הספר התנגדה למהלך, וטענה שהוא אינו חוקי, ואין לאיש בעירייה סמכות לעשות זאת.

הבוקר, הגיעו פקחי העירייה, בכדי להכשיר את המקום, אך אנשי בית הספר, יחד עם חבר המועצה ריצ’רד פרס, מנעו מהם את הכניסה, ובמקום פרצה מהומה גדולה. כשלטענת בית הספר, הפקחים התנהגו באלימות, ואף היכו מורות. העירייה מצידה הזמינה משטרה למקום, והמאבק ממשיך.

אולם, מתברר שלפרס יש עוד טענות על הסמינר בשיחה עם חרדים10 הוא אומר  כי “יזעזע את ש”ס”. לדבריו, משכנות דעת הוא בית ספר שמפלה תלמידות ספרדיות, דבר שכבר עשה רעש בעיר. “אני אפנה עוד היום לאריה דרעי, ולכל צמרת ש”ס ואזכיר להם מאיפה הם באו. זה בושה שאבוטבול נותן יד לבית ספר כזה, במקום לקבוע לו שיהיו 50% ספרדיות”.

עוד אומר פרס, “זה לא תקין ולא חוקי להכניס את הסמינר לתוך בית הספר, יש מספיק מקומות אחרים, והעירייה ואגף החינוך נוהגים שלא על פי החוק”.

מעיריית בית שמש נמסר: “מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים למקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון, לנצל כיתות ריקות במתחם ביה”ס לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר משכנות דעת, המתגוררות באותה שכונה ואין להם היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ”דים כבר לא נשאר להם.

יצוין כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה”ס מיועד לכ- 500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 140 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הותיקה, כאשר בשכונה בה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

העירייה זימנה מספר פעמים את מנהלת ביה”ס שפות ותרבויות השוהים במבנה העירוני לדיון בנושא במטרה להגיע להסכמה, אך זו ביכרה להיעדר במפגיע כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלאות את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר מכל המגזרים.

חבל מאוד שגורמים אינטרסנטיים בוחרים ללבות את האווירה במקום לפעול באחריות ובאופן ענייני”.