“מקבל בחרדת קודש”: הרב אלי בן דהן מונה למנכ”ל בתי הדין הרבניים

מינויו לתפקיד של הרב אלי בן דהן, שכבר כיהן בעבר כמנכ''ל בתי הדין הרבניים - אושר ללא מתנגדים • המנכ"ל החדש: "מקבל על עצמי בחרדת קודש את המשימה החשובה ומקווה לרומם את בתי הדין למקום הראוי להם"
יוסף גרינבוים
ט' ניסן התשפ"ב / 10.04.2022 09:50

הועדה למינוי דיינים בראשות השר לשירותי דת מתן כהנא, התכנסה הבוקר (ראשון) בזום ואישרה פה אחד את בחירתו של הרב אלי בן דהן למנכ”ל בתי הרבניים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

הרב בן דהן כבר כיהן בעבר כמנכ”ל בתי הדין הרבניים, תפקיד שאותו הוא חוזר כעת למלא – במינוי שעליו החליטו יחד השר מתן כהנא והרב הראשי הגר”ד לאו.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף החרים את הדיון של הוועדה למינוי דיינים בשל נוכחותו של כהנא.

השר כהנא שיבח את הרב דוד לאו במהלך הדיון – ואמר: “הרב הראשי לאו לוקח את בתי הדין למקום מעולה”.

מנכ”ל בתי הדין הנכנס שוחח אחר אישור המינוי טלפונית עם נשיא בית הדין הגדול, הגר”ד לאו, והודה לו על המינוי.

הרב הראשי איחל לו הצלחה וסייעתא דשמיא בתפקידו, לטובת בתי הדין הרבניים.

השר כהנא אמר: “הניסיון העשיר של הרב אלי בן דהן בשירות הציבורי ובמנגנוני שירותי הדת הם מה שנחוץ כעת לבתי הדין הרבניים. האמון לו זוכה הרב אלי מהרב הראשי, נשיא בתי הדין הרב לאו יביא ברכה גדולה לבתי הדין. אני מודה לרב דוד מלכה, המנכ”ל היוצא על כל פועלו בבתי הדין בשנים האחרונות”.

הרב אלי בן דהן: ”אני מודה לשר כהנא, לרב הראשי הרב לאו וחברי הועדה על האמון שנתנו בי. אני מקבל על עצמי בחרדת קודש את המשימה החשובה ומקווה לרומם את בתי הדין למקום הראוי להם”.

הרב בן-דהן כיהן כסגן שר הביטחון, כסגן שר הדתות וחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי.

בחודש ינואר האחרון החליט השר כהנא למנות את הרב  בן דהן ליו”ר המועצה הדתית בירושלים, לאחר סיום כהונתו של היו”ר הקודם יהושע ישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות