‘זה מבצעי’?: חיילים דתיים אולצו להצטלם עם כוכבי בסעודת שבת

דובר צה"ל הכניס מצלמות של כלי התקשורת לתוך סעודת שבת שנערכה עם הרמטכ"ל וחיילי צה"ל במחנה עופר • עמית סגל: "מה היה דחוף לדו״צ ולרמטכ״ל כוכבי לצלם ארוחת שבת של לוחמים?"
חרדים 10
ט' ניסן התשפ"ב / 09.04.2022 21:27

חיילים דתיים בצה”ל כועסים על הרמטכ”ל אביב כוכבי ודובר צה”ל – על  שהכניסו מצלמות לתוך סעודת שבת לתדרוך לכלי התקשורת במחנה עופר, שם קיים הרמטכ״ל שיח עם לוחמים ותצפיתניות ביהודה ושומרון.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

צחי דבוש: הכתב לענייני צבא של גלי צה”ל לשעבר  צייץ:  “באיזה קטע משדרים מסיבת עיתונאים בשידור חי מתוך חדר אוכל צבאי אחרי כניסת השבת כשחיילים דתיים הם חלק מהשיח עם הרמטכ”ל? אירוע הזוי שגם מנוגד לפקודות הצבא”.

העיתונאי עמית סגל צייץ בטוויטר: “מה היה דחוף לדו״צ ולרמטכ״ל כוכבי לצלם ארוחת שבת של לוחמים (כולל צילום לוחמים דתיים) ונאום רמטכ״ל (מחדר אוכל) בליל שבת? זה מבצעי? למען ביטחון ישראל?”

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס כבר שיגר  שאילתא לשר הבטחון בני גנץ על שידור הצהרת הרמטכ”ל בשידור חי בארוחת ליל שבת עם לוחמים, חלקם דתיים, במחנה עופר.

ארבל שאל: “מדוע הוחלט לשדר במהלך שבת את הצהרת הרמטכ”ל? האם שר הביטחון העיר לרמטכ”ל על כך?”

הח”כ הוסיף ושאל: “האם לחיילים ניתנה הזכות שלא להשתתף באירוע ולא להיות מצולמים בשבת? אם לא, מדוע?”

דובר צה”ל תת-אלוף רן כוכב התנצל הבוקר ולוקח אחריות על הכנסת מצלמות כלי התקשורת לחדר אוכל צבאי בליל השבת האחרונה.

“האירוע במחנה עופר שבו היה צילום של לוחמים בשבת עם הרמטכ”ל היתה טעות”, אמר כוכב. “אני מתנצל. זה אירוע שלא היה צריך לקרות והאחריות היא כולה שלי. מודה ועוזב ירוחם”.

ארבל שאל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לתגובת ארבל
    10/04/2022 06:59
    חנן
  1. אם ניתנה להם אפשרות לא להצטלם האם ניתן להם מקום חלופי לסעודת שבת?? או שהאפשרויות שהיו להם זה להצטלם או להישאר רעבים???