הערכה: המחבל יצא ממסגד ביפו וניסה לחזור, קרוב משפחה עזר לו

אביו של המחבל מג'נין, שעבד בעבר כקצין בכיר במנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית, הוסיף ללבות את אש השנאה ואמר לחוגגים מול ביתו: "עוד בדורכם, עיניכם ייראו ניצחון" • כך אותר המחבל וחוסל
חיים טוויל
ז' ניסן התשפ"ב / 08.04.2022 14:25

כ-9 שעות לאחר שרצח שני יהודים הי”ד ופצע 15 בני אדם בתל אביב, אותר הבוקר (שישי) המחבל ראאד חאזם כ-3 וחצי קילומטרים מזירת הפיגוע, ליד מסגד שנמצא ליד כיכר השעון ביפו וחוסל, בתום קרב יריות קצר.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

מי שאחראים על החיסול של המחבל הם שני חברי צוות “טקילה”, יחידה מבצעית של השב”כ, שהגיעו לאזור המסגדים בעיר העתיקה ביפו. הם זיהו דמות חשודה שתיאורה תואם לתמונה ולנתונים שקיבלו זמן קצר לאחר הפיגוע. הם ירדו מרכבם וקראו למחבל לעצור.

תחילה הוא הרים ידיים, אך אז שלף אקדח וירה עשרה כדורים. שני הלוחמים פתחו לעברו באש וחיסלו אותו. לפי ההערכה, המחבל נמלט רגלית מזירת הפיגוע בתל אביב ליפו.

המחבל, בן 28, תושב מחנה הפליטים ג’נין בצפון השומרון לא היה מוכר לכוחות הביטחון.  הוא שהה באופן בלתי חוקי – ללא היתרים בישראל, לא היה עבר פלילי או ביטחוני, הוא לא נכלא בעבר בישראל ולא היה לו שיוך ארגוני מובהק. הוא השתמש באקדח תקני.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במערכת הביטחון מעריכים היום  כי קרוב משפחתו של המחבל סייע לו בהוצאת הפיגוע. על פי הערכות המפגע יצא מהמסגד ביפו ולאחר הפיגוע ניסה לחזור לשם.

אביו של המחבל, פתחי חאזם,  שילהב היום את הרוחות, הסית נגד מדינת ישראל וגיבה את בנו הרוצח. האב שירת כקצין בכיר בדרגת עמיד במנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית.

“אם ירצה האל, אתם תחזו בניצחון”, אמר בנאום שנשא בפני תומכים משולהבים שחגגו מתחת למרפסת ביתו. “אתם תחזו בניצחון בימכם, בימי חייכם, בשנים הקרובות ובימים הקרובים. תראו את הניצחון בעיניכם ותראו את השינוי בעיניכם”. עוד הוסיף: “אתם תצאו לחופשי, תשיגו את החירות שלכם, תשיגו את העצמאות והניצחון שלכם – בעזרת האל ישתבח ויתעלה. אללה – שחרר את מסגד אל-אקצא שלנו מהטומאה של הכובשים”, קרא – וכולם השיבו אמן.

“הם (-היהודים) מבטיחים לנו פירורים”.

בהמשך הילל האב את בנו: “ראינו אותו לפני כמה ימים. הוא היה בצום. הוא מת שהיד שהיה בצום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות