2 נרצחו ו-13 נפצעו מירי ברחוב דיזנגוף בת”א: המחבל חוסל ביפו

שני צעירים נרצחו בפיגוע ירי לעבר יושבי פאב והולכי רגל ברחוב דיזנגוף • 4 פצועים במצב קשה עד קריטי ושניים בינוני-קשה, עוד 7 נפצעו קל • המחבל, פלסטיני מיו"ש, אותר על ידי השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ - נהרג במקום
חיים טוויל
ז' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 21:14

גל טרור: שני בני אדם נרצחו ועוד 13 נפצעו בפיגוע ירי הערב (חמישי) בפאב ברחוב דיזנגוף בתל אביב.

בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וחוסל המחבל.

המחבל, פלסטיני מיו”ש, אותר על ידי השב”כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו, באזור כיכר השעון ביפו – ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב”כ וימ”מ, נהרג במקום.

חקירת הפיגוע נמשכת.

לפי סיכום של המשטרה, בשעה 21:01 התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148. כוחות משטרה שוגרו בשעה 21:02 והגיעו לזירת האירוע ב-21:04.

מממצאי חקירה ראשוניים עולה חשד לפיו מחבל, לבוש בגדים כהים שהגיע לבר ברחוב דיזנגוף 148, ירה לעבר מבלים במקום ונמלט.

מאות שוטרים, לוחמי מג”ב, יחידות משטרה מובחרות ולוחמי צה”ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע בסיוע מסוק, נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתרו.

חוקרי זיהוי פלילי של משטרת ישראל עסקו באיסוף ראיות פורנזיות בזירה, שהועברו לבדיקות מעבדה, בכדי להתחקות אחר המבצע.

כתוצאה מהירי נהרגו שני אזרחים הי”ד, בני 27 ו-28, ארבעה פצועים במצב קשה (מירי), שני פצועים באורח בינוני (מירי), 4 פצועים במצב קל, 3 נפגעי חרדה.

משטרת ישראל קוראת לציבור להמשיך בשגרת החיים, להימנע מהתקהלויות, לגלות ערנות רבה ולדווח למשטרת ישראל על כל חשד.

הפצועים מאושפזים בבתי החולים איכילוב, וולפסון ושיבא.

מנהל בי”ח איכילוב פרופ’ רוני גזמו: “רוב הפצועים במצב קשה. אנחנו נלחמים על חיי ארבעה פצועים. הפציעות הן קשות, פציעות ירי עם איבוד דם רב. יש לנו שתי אבידות. אנחנו בהליך זיהוי שלהם. הטיפול הנמרץ מוכן לקבלת הפצועים שנמצאים בחדרי הניתוח. הצוותים במאבק לייצב את מצבם. יש לנו תמהיל קשה, מתוך עשרה פצועים רובם הגיעו במצב קשה. אני מקווה שבקרוב נייצב את מצבם של הפצועים קשה”.

בין הכוחות שהשתתפו  במצוד אחר מחבל היו גם כוחות מסיירת מטכ”ל, יחידת שלדג ויחידת הלוט”ר שהוקפצו לזירה. במהלך המצוד אחריו כיתרו כוחות הביטחון בניין באזור הפיגוע בתל אביב שהיה קיים חשד שבו נמצא המחבל הנמלט.

המשטרה פרסמה תיאור של המחבל שנמלט מזירת הפיגוע: הוא לבש חולצה קצרה שחורה, מכנס שחור ותיק גב כחול והיה חמוש באקדח. על פי הערכות ראשוניות מדובר בפלסטיני מאזור צפון השומרון. הוא הצליח לירות 12 כדורים ולפגוע בתשעה בני אדם.

‏מפקד מחוז ת”א ניצב עמי אשד הודה הערב לפני שהמחבל נלכד: אין לנו מושג כרגע מה זהות המחבל. לא יודעים מאיפה הגיע.

בתיעוד ממצלמות האבטחה של אחת מהמסעדות בעיר נראים הלקוחות בפאב נמלטים בבהלה בעת הירי.

מפרטים ראשונים מהזירה עולה, כי המחבל הגיע לפתחו של פאב הממוקם בפינת הרחובות דיזנגוף ונתן החכם והחל לירות. הוא פגע באנשים שישבו במסעדה וחלפוו ברחוב.

מדובר במחבל בודד. אזרחים החלו לרדוף אחריו, אך הוא הפנה לעברם את הנשק ונמלט.

מפקד מחוז תל אביב במשטרה אמר כי המחבל נעלם מהזירה ונמלט דרך הסימטאות.

רנן שמעון בן ה-32 מרמת גן נפצע באורח קל עד בינוני בפיגוע הירי. הרופאים שטיפלו בשמעון בבית החולים איכילוב בעיר סיפרו כי הוא נפצע מכדור שנכנס ללחי מצד ימין ויצא מצד שמאל. לדבריהם הוא “מוגדר כנס”.

שמעון שיחזר את רגעי הפיגוע: “הלכתי לשתות בירה עם חבר באילקה. ישבו בחוץ ואחרי רבע שעה המחבל הופיע מולי והחל לירות. ירדתי לרצפה, חיפשנו מחסה ועלינו על החביות של הבירה ואני מרגיש שאני נוטף דם. היו כמה יריות וחיכינו עד שיחלוף זעם. החבר עצמו ברח לבנין מגורים שם הוא מתחבא עד עכשיו”.

הדר, עדת ראייה שעובדת סמוך לזירה, סיפרה לחדשות 12: “ישבנו בבר, חיכינו לעלות למשמרת ופשוט שמענו בומים. ראינו את כל הזכוכיות מתנפצות. ישבתי ליד הדלת, הבנו שזה פיגוע ומשכתי את האנשים. התחבאנו מתחת לשולחנות. לא ידעתי כל כך מה קורה, אז חיכינו. לא ראינו את המחבל ופשוט היה צרור יריות ארוך”.

מאי, דיירת שמסתגרת בבניין סמוך לזירת הפיגוע, סיפרה: “יש כאוס אחד גדול, יש המון שוטרים. המשטרה מנסה למצוא את הפוגע. אני כרגע בעבודה במסעדה בבניין, מנסים להכניס כמה שיותר אנשים פנימה למקום בטוח. אנחנו בסביבות 30 אנשים שמסתגרים. שומעים את כוחות הביטחון ורואים אותם. תחושה של חוסר ודאות”.

ממגן דוד אדום נמסר: “בשעה 21:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב דן, על מספר פצועים מירי, במספר זירות, ברחוב דיזינגוף – גורדון ובסביבתו בתל אביב.”

פראמדיק מד”א ישראל וינגרטן סיפר: “במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים, כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה”.

עקיבא קאופמן, חובש איחוד הצלה: “מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי”.

אבשלום שושני, פלאש90 ואיחוד הצלה

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות