‘החייאה’: אורבך וליברמן סיכמו על ביטול ‘מתווה המעונות’ לשנת 2023

השר ליברמן וח"כ אורבך סיכמו לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה והחליטו לדחות את 'מתווה המעונות' בשנה • "יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה" • סטרוק: "העז של ליברמן יצאה כדי לעשות מקום לניר אורבך"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 16:57

ניצחון לאברכי הכוללים: שר האוצר, אביגדור ליברמן ויו״ר סיעת ימינה, ח״כ ניר אורבך סיימו אחר הצהרים (חמישי)  פגישה שנערכה “ברוח טובה”, כהגדרתם, במשרד האוצר.

איזה ברדק: מעניין מאיפה יש למשפחת לוי כסף לשיפוצים בבית? • צפו

השר ליברמן וח״כ אורבך סיכמו כי “יש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה”.

במסגרת זו הם כך סיכמו על ביטול ‘מתווה המעונות’ לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024.

“הצדדים בפגישתם הסכימו כי הפערים הם לא גדולים וכי יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה”, נאמר בהודעה של ישראל ביתנו. “הצדדים סיכמו כי ההידברות ביניהם תימשך יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, גם בתקופה הקרובה”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב: “ח”כ עידית סילמן היקרה, ‏אני יודע איך עבדת קשה כל השנה לבטל את גזירת המעונות הפוגענית. ‏דעי לך, שרק המעשה האציל שעשית אתמול גרם לליברמן להתגבר על השנאה שלו ללומדי התורה ולבטל אותה. ‏האברכים ובני משפחותיהם מוקירים לך תודה”.

ח”כ אורית סטרוק הגיב: “העז של ליברמן יצאה כדי לעשות מקום לניר אורבך. כואב שעד שהואלתם להוציא אותה היא הספיקה לרמוס כל כך הרבה אמהות, להתעלל בכל כך הרבה תינוקות ולהוריד כל כך הרבה דמעות. הברכות, כמובן, לעידית סילמן שקיבלה אומץ.

“חבל וגם תמוה, שניר מעדיף להשאיר את השר ‏המתעלל בלומדי-התורה במשרד האוצר, ואת השר המתעלל במתיישבים במשרד הבטחון, במקום להקים ממשלת ימין שהיא ממש בהישג יד. עדיין מעניין מה יקרה עם העז מספר 3, החשמל להתיישבות הצעירה. כזכור את ההתעללות הזו מוכן גנץ להפסיק רק בתמורה לקידום תכנית ההשתלטות של אבו מאזן”.

מוקדם יותר הבוקר הודיעה ניר אורבך כי הציב שלושה אולטימטומים לראש הממשלה נפתלי בנט.

באולטימטום שהציג אורבך לבנט הוא דרש את ביטול מתווה המעונות, כינוס מת”ע (מועצת תכנון הבנייה בשטחים) וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל.

“בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה”, הבהיר אורבך.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, התייחס בצהרים לאולטימטום של אורבך –  וכינה אותו “בלוף”.

“הכל משחק מתואם בין בנט לאורבך”, קבע סמוטריץ’.

לדבריו, “בנט נותן לו סולם: 1. לגבי המעונות כבר יש מתווה עקרוני מוסכם עם האוצר. 2. מת”ע גנץ יאשר כדי לשמור על הממשלה. 3. חשמל זה בכלל ניצחון של אבו מאזן כי המתווה יחבר יותר מאחזים ערבים שהוקמו במסגרת תכנית פיאד מאשר ישובים יהודים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות