מאחורי הקלעים בלשכה: הקרב בין שמרית מאיר לטל גן צבי הוכרע

בחודשים האחרונים מתחולל בלשכת ראש הממשלה מאבק שליטה: בשבוע שעבר התברר סופית - בנט בחר בקו של שמרית מאיר נגד הקו של ראש הסגל טל גן צבי, ולא פעל לתחזוק הקשר עם הימין • את התוצאה שבישל הוא אוכל כעת
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 12:06

בלשכת ראש הממשלה מתחולל בחודשים האחרונים מאבק שליטה, בין היועצת המדינית שמרית מאיר לבין ראש הסגל טל גן צבי – שיכול להוות אחת הסיבות לבעיות בתוך מפלגת ימינה. כך מדווחת הכתבת הפוליטית שירית כהן-אביטן ב’גלובס’.

איזה ברדק: מעניין מאיפה יש למשפחת לוי כסף לשיפוצים בבית? • צפו

על פי הדיווח, בעוד שמרית מאיר מנסה לקרב את בנט אל בסיס בוחרים חדש הממוקם במרכז, טל גן צבי פועל בכל כוחו לשמור על הקשר האידיאולוגי עם הימין שהתרופף באופן משמעותי מאז הקמת הממשלה.

מאבקי השליטה הללו גרמו ללא מעט ויכוחים, חלקם הפכו תקשורתיים, אך בנט התערב בשלב מסוים בשבועות האחרונים – והכריע לטובת מאיר.

אחד האיתותים הברורים לכך היה התבטאותו של בנט, כשנאם במסיבת עיתונאים לצידו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בשבוע שעבר. בנאום שאותו הקריא מתוך דף, התייחס בנט ליהודה ושומרון כ”הגדה המערבית”, הגדרה שמרמזת על נטייה שמאלה בהגדרת השטחים שבמחלוקת, וקומם עליו את הימין כולו.

מתברר שהאמירה הזו לא היתה מקרית, אלא נכתבה לבנט על ידי שמרית מאיר עצמה.

טל גן צבי ששמע את המלים הללו מוקראות על ידי בנט מהדף – הופתע.

אמנון אברמוביץ’: לשכתו של בנט מתנהלת כמו גן ילדים, הוא כושל

מדובר בנקודת מפנה בלשכת בנט בכל הנוגע לרצון של ראש הממשלה לרצות את ציבור הבוחרים הימני שבחר בו לכנסת וכפועל יוצא פגעה גם בתחזוק השוטף של ניר אורבך ועידית סילמן.

את הדברים הללו הבינה עידית סילמן והחליטה לפרוש. ניר אורבך עדיין מחכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות