הפרישה הבאה? הפגישה באישון לילה של שקד, ניר אורבך וקארה

איילת שקד שותקת ומכינה את התשתית לעזיבה אפשרית של הקואליציה יחד עם חברים נוספים בימינה • השלושה נועדו באישון לילה וסיכמו: פועלים יחד בנוגע לפרישה משותפת אפשרית בקואליציה • כדי להרתיע את סילמן: בימינה שוקלים להכריז על שיקלי "פורש", אביר קארה מתנגד
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 10:33

הטלטלה הפוליטית: אחרי פרישתה של ח”כ עידית סילמן, חברים אחרים בימינה שוקלים את צעדיהם.

איזה ברדק: מעניין מאיפה יש למשפחת לוי כסף לשיפוצים בבית? • צפו

שתיקתם של כמה מבכירי הקואליציה אל מול הצעד הדרמטי הזה בולטת. כשראש הממשלה מעוניין בתמיכתם של ראשי המפלגות האחרות ובגב של חבריו לסיעה, נראה שהוא נשאר לעמוד לבד.

בראש ובראשונה, נראה שבנט לא זוכה לגיבוי במקום שאמור להיות המפלט שלו – סיעת ימינה. שותפתו, שרת הפנים איילת שקד, לא רק שלא התייחסה עד כה לצעד הדרמטי של סילמן – אלא אף נפגשה הלילה עם חברי הכנסת אביר קארה וניר אורבך, כדי לתאם את הצעדים שלהם להמשך.

לפי דיווח בחדשות 12, הם דנו במצב שנוצר וסיכמו לפעול יחד. מטרת הפגישה הלילה נועדה למנוע ‘מרוץ מבוהל’ בין השלושה, שבו כל אחד מהם עשוי להקדים את האחרים בדרכו לחיק האופוזיציה – שזקוקה לאצבע ה-61 שתאפשר לה להפיל את הממשלה.

על אף ההסכמות, הפגישה בהחלט פותחת צוהר לעזיבת הקואליציה במסודר – גם אם לא מיד.

בחדשות 12 דווח, כי קארה כבר נמצא בחצי בדרך להיות הבא בתור שפורש מהקואליציה.

סגן השר נועד עם ח”כ עמיחי שיקלי ועם סילמן, והשלושה ניסחו הסכם להתפלגות מימינה ולהקמת סיעה משותפת, למרות שהם לא חתמו עליו עדיין. כעת מופעל לחץ על קארה ועל חברי כנסת נוספים לחתום על ההסכם.

בתוך כך, בסיעת ימינה שוקלים הבוקר להכריז על ח”כ עמיחי שיקלי ח”כ פורש. על פי ההערכות, מטרת הצעד היא לנסות ולהרתיע את סילמן למשוך חברים נוספים במפלגה ולהתפלג מסיעת ימינה.

אם ח”כ שיקלי יוכרז כפורש – סילמן תצטרך מלבדה עוד שני חברים נוספים במפלגה כדי להתפלג מהמפלגה – ולא עוד אחד בלבד, אם הוא לא יוכרז כפורש.

עם זאת,  לפי הדיווח בחדשות 12, אביר קארה מתנגד לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות