מרתון פגישות: נפתלי בנט במאמץ למנוע את ההתפרקות של ממשלתו

בעקבות הטלטלה הפוליטית: נפתלי בנט נועד עם חברי סיעת ימינה • קודם לכן נפגש עם ח"כ אורבך ושקד • הליכוד במסר לדוברים בהפגנת הימין, כדי לא להבריח את הרשימה המשותפת: מתנו את ההתבטאויות נגד הציבור הערבי • ח"כ משה גפני נכנס להתייעצות אצל מרן הגרי"ג אדלשטיין
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 15:55

טלטלה הפוליטית: ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד אחר הצהריים (רביעי) עם חברי סיעת ימינה בעקבות הודעת הפרישה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

בפגישה לא השתתף חבר הכנסת יום טוב כלפון שנמצא עם משלחת מחוץ לגבולות ישראל.

אחרי הפגישה עם בנט – איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה התכנסו בלעדיו.

מוקדם יותר היום נפגש בנט עם ח”כ ניר אורבך ועם השרה איילת שקד.

גם ח”כ שירלי פינטו נועדה עם בנט ושקד. פינטו היא נורווגית, אבל אם אורבך יחליט לפרוש לגמרי – ולא להתפצל או לחבור לאופוזיציה – היא תהפוך לח”כית מן המניין, ועל כן גם היא מחוזרת על ידי האופוזיציה.

כרגע תומכים בקואליציה 60 ח”כים ובאופוזיציה גם כן 60. כל שינוי או פרישה נוספת של חבר בקואליציה יביא להעברת הרוב לידי האופוזיציה ולמעשה להפלה של הממשלה הנוכחית.

בעוד בנט מנסה לבלום את הזליגה במפלגתו, באופוזיציה חושבים הלאה וממקדים את הפוקוס על הרשימה המשותפת.

העיתונאי יהודה שלזינגר דיווח ב’ישראל היום’, כי באופוזיציה מודאגים מהאפשרות שהקואליציה תפעיל על הרשימה המשותפת  לחץ משמעותי ותשכנע אותם שלא לתת יד להחלפת הממשלה בכנסת או הליכה לבחירות.

החשש הוא שבקואליציה יאמרו לח”כים מהרשימה המשותפת כי במידה ויתמכו במהלכים לפירוק הממשלה, הם עשויים להקים ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ’.

בשל כך, בליכוד העבירו מסרים לדוברים בהפגנת הימין שימתנו מאוד את ההתבטאויות נגד הציבור הערבי.

על רקע ההתפתחויות הפוליטיות, יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני נכנס אחר הצהרים  להתייעצות במעונו של מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין בבני ברק.

בעקבות איומים ברשתות החברתיות כי הפילה את הממשלה, הועלתה רמת האבטחה סביב סילמן והיא הוגדרה דרגה 4. היא תאובטח על ידי מאבטח צמוד ובמשטרה יקיימו דיונים סביב רמת האבטחה בהתאם לאיומים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט כנראה חושש ממצב של . . .
    06/04/2022 17:33
    גחש"א
  1. זאת הסיבה שהוא כנראה רוצה להתחיל לומר לפחות במנין את הפסוקים לפני שיגיע לזיבולא בתרייתא פוליטי