“ממשלה רופסת, ימיה ספורים”: נתניהו נאם בכנסת על הדרמה

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע להשתתף בדיון הפגרה המיוחד, כשהוא מלווה ברעייתו שרה • התייחס בנאומו לפרישה של סילמן: "קורא לחברות וחברים נוספים בקואליציה שליבם במקום הנכון: אנחנו מחכים לכם. נקבל אתכם בכבוד ובהערכה. אתם יכולים לקנות את עולמכם בהחלטה אחת"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 10:57


ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיע הבוקר (רביעי) אל משכן הכנסת, כדי להשתתף בדיון הפגרה המיוחד, כשהוא מלווה ברעייתו שרה – כשברקע המשבר בקואליציה על רקע פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

נתניהו התייחס עם הגעתו במשפט קצר לפרישתה של ח”כ עידית סילמן מהקואליציה ואמר: “זה שחר של יום חדש”.

הישיבה המיוחדת כונסה לבקשתם של 25 ח”כים מהאופוזיציה, כדי לדון בתגובת המדינה לגל הטרור. היא תיערך באופן חריג באודיטוריום הכנסת ולא באולם המליאה, בשל השיפוצים הנערכים בו.

מליאת הכנסת נפתחה בשעה 11:00 ונתניהו היה הנואם הראשון.

הוא התייחס לדרמה הפוליטית  ואמר בנאומו: “בחג הפסח אנו חוגגים את יציאת ישראל ממצרים לארץ ישראל, הארץ המובטחת. היום אנו שמחים מסיבה דומה, ומברכים את ח״כ עידית סילמן על כך שקיבלה את ההחלטה הנכונה.

כולנו מקבלים אותה בחיבוק חם ובזרועות פתוחות. עידית שבה הביתה – לימין האמיתי, למחנה הלאומי. יש היום בישראל ממשלה חלשה ורופסת. ימיה ספורים”.

הוא הוסיף: “אני קורא מכאן לחברות וחברים נוספים בקואליציה שליבם במקום הנכון: אנחנו מחכים לכם. נקבל אתכם בכבוד ובהערכה. אתם יכולים לקנות את עולמכם בהחלטה אחת שתציל את מדינת ישראל מממשלת החולשה. קבלו את ההחלטה הנכונה הזאת עוד היום.

“הצטרפו לעידית, הצטרפו אלינו – חיזרו הביתה ויחד נקים ממשלה לאומית חזקה שתדאג לכל אזרחי ישראל – יהודים וערבים, דתיים וחילונים, חרדים ומסורתיים – כולם בלי יוצא מן הכלל”.

נתניהו הבטיח: “נקים ממשלה שתנצח את הטרור, תבלום את הגרעין האיראני, תוריד את המיסים שהממשלה הזאת העלתה, תילחם בפשיעה ובאלימות ביישובים הערבים, ותדאג לשלב את כל אזרחי ישראל בסיפור ההצלחה הישראלי”.

מוקדם יותר הבוקר אמר נתניהו כי התרגש מאוד לשמוע את הצהרתה של סילמן ואמר כי הוא מברך אותה “בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה”.

נתניהו הוסיף: “עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל, ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם ואין זכות גדולה מזו.

“אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה, אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות