מחקר מקיף קבע: חיסון רביעי מגן פי 3 מתחלואה קשה בגיל 60 ומעלה

הנתונים מישראל מצביעים כי מנת חיסון רביעית משפרת פי 3 את ההגנה מתחלואה קשה בקרב גילי 60 ומעלה • גם שיעור המאומתים בקרב המחוסנים בבוסטר שני נחתך בחצי לעומת מקבלי החיסון השלישי
תמי גיל
ה' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 12:01

המחקר החדש והמעודד: נתונים מישראל מצביעים כי מנת חיסון רביעית משפרת פי 3 את ההגנה מתחלואה קשה בקרב בני ובנות 60 ומעלה לעומת מחוסני מנה שלישית בלבד.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

המחקר שפורסם הלילה (רביעי) מעיד על יעילות הבוסטר השני, שלושה חודשים אחרי שהחל מבצע החיסונים.

מתן המנה הרביעית בישראל התחיל ב-2 בינואר, עם התפשטות גל האומיקרון והעלייה בתחלואה. הבוסטר השני ניתן בתחילה לאוכלוסיה מעל גיל 60 ולאנשים בסיכון, ולאחר מכן גם לאוכלוסיות צעירות יותר.

המחקר, שהתבסס על נתונים של מעל למיליון אנשים מעל גיל 60, אשר היו רשאים לקבל את המנה הרביעית, בחן את ההגנה המתקבלת על ידי המנה הרביעית בתקופה שבין ה-10/1/2022 ל-2/3/2022.

המחקר התפרסם בכתב העת המדעי “The New England Journal of Medicine” לאחר ביקורת עמיתים.

המחקר הראה כי שיעור התחלואה הקשה בקרב מחוסני המנה הרביעית היה נמוך פי כ-3 לעומת מחוסנים במנה שלישית בלבד, וכי המוגנות לא דעכה לאורך כל תקופת המחקר.

שיעור המקרים המאומתים בקרב מחוסני המנה הרביעית היה גם הוא נמוך בכפי 2 לעומת מחוסני מנה שלישית בלבד, אך ההגנה כנגד הדבקה דעכה במהלך שמונה השבועות של המחקר.

על מנת להימנע מהטיות בין מי שבחרו להתחסן במנה רביעית ומי שבחרו שלא, המחקר השווה גם את שיעורי התחלואה של מקבלי המנה הרביעית מהשבוע השני ואילך, לעומת שיעורי התחלואה בשבוע הראשון לאחר קבלת המנה הרביעית, בו תוספת ההגנה של החיסון עדיין חלקית. בניתוח זה התקבלו תוצאות דומות של שיפור ברמת ההגנה.

המחקר בוצע על ידי צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, ממשרד הבריאות, מהטכניון, מהאוניברסיטה העברית, וממכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות