הלם בקואליציה • ימינה: ‘הופתענו’. גולן: אפורטוניסית מהזן הכי נחות

מנכ"לית מפלגת ימינה סטלה ויינשטיין: "קרה משהו שערער את האמון שלה בטוב המשותף" • ח"כ מוסי רז ממרצ: "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים" • ח"כ אלי אבידר: "מחנה השינוי מקבל יריקה בפרצוף"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 08:28

הודעת הפרישה של ח”כ עידית סילמן מהקואליציה הבוקר (רביעי) תפסה את מבכירי המערכת הפוליטית לא מוכנים.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

השר מתן כהנא מימינה, חבר מפלגתה של עידית סילמן, הגיב בראיון בגלי צה”ל: “גיליתי על זה ממש עכשיו, אני מקווה שזה הפיך. הממשלה הזו עושה דברים טובים לעם, היא קמה בגלל אילוץ פוליטי אבל אני חושב שכדאי מאוד שהיא תמשיך לתפקד”.

סגן השרה יאיר גולן הגיב בכעס ברדיו 103fm: “אפורטוניסית פוליטית מהזן הכי נחות שיש. אנחנו במשבר אמיתי”.   הוא הוסיף: “במקום האופוזיציה, לא הייתי יוצא במחולות”.

ח”כ מוסי רז ממרצ הגיב: “ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים של בן גביר, נתניהו וסמוטריץ’. אני קורא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה כדי לעצור את הסכנה”.

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ גלעד קריב ממפלגת העבודה טען בראיון ל-103FM, כי סילמן לא פרשה מהקואליציה על רקע המחלוקות סביב הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים. “אין ספק שנושא החמץ, שכבר הוכרע בשנה שעברה בבג”ץ, הוא לא הדבר. יתכן שהמהלך הזה הוא בעיקר איתות לראש הממשלה”, אמר קריב.

לדבריו, “המשמעות היא לקיחה של כולנו למערכת בחירות, וזה אסון לחברה הישראלית”.

השרה אורנה ברביבאי מיש עתיד הגיב בחדשות הבוקר: “לא ראש הממשלה ולא ראש הממשלה החליפי הכירו את ההחלטה. אני לא ממהרת להספיד את הממשלה”. בתגובה לשאלה מה תעשו עכשיו ענתה השרה: “לא יודעת מה אנחנו יכולים לעשות עכשיו”.

חבר הכנסת אלי אבידר: “חודשים שאני מתריע שמימינה תפתח הרעה. פרשנו להם שטיח אדום, אנחנו דורכים מולם על ביצים, נמנעים מלקדם חוקים שהתחייבנו עליהם לבוחר ואז מחנה השינוי מקבל יריקה בפרצוף”.

מנכ”לית מפלגת ימינה, סטלה ויינשטיין, הודתה הבוקר בשיחה עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM, כי בסיעה הופתעו מאוד מהצעד של מי שעד הבוקר כיהנה כיו”ר הקואליציה.

“אני מאוד הופתעתי, כמה שזה היה נראה שזה באוויר, אבל חברתי עידית סילמן בדרך כלל עושה דברים בצורה יותר מדורגת. אנחנו נעבוד קשה כדי לדלג גם על המשוכה הזאת. אני בטוחה שיהיה בסדר”.

איך?

“בעבודה קשה בדין ודברים כמו שעשינו עד עכשיו ולפתור את מה שכואב לכולם. אני בטוחה שיהיה בסוף בסדר”.

היא עשתה מעשה.

“היא עשתה מה שראתה לנכון מתוך תחושה פנימית ונפשית שאני בטוחה שהייתה לה סיבה. צריך לראות איך פותרים את זה”.

יש פסיקה של בג”ץ, איך תפתרו?

“נעשה הכול אני מבטיחה. אני בטוחה שיש עכשיו אנשים שעובדים קשה לפתור את העניין הזה”.

את לא חושבת שזה רק בגלל החמץ.

“בואו נגלה ונבדוק. אני חושבת שיש פה עוד עניינים. זו הייתה באמת תקופה לא פשוטה לכולם. כולם היו צריכים לעשות פשרות וויתורים לא פשוטים. קרה משהו שערער את האמון שלה בטוב המשותף ולכל אחד יש את הקש ששובר את גב הגמל שלו ואני מקווה מאוד שאנחנו נמצא את הדרך להחזיר לה את האמון בטוב המשותף”.

איך זה נודע לך?

“למדתי את זה כמו כולם לצערי הרב מהציוץ של עמית סגל”.

ח”כ ‎אמילי מואטי מהעבודה נשאלה בגלי צה”ל: “האם את מעריכה שהקואליציה הגיעה לסוף דרכה?” –  והשיבה: “לא. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. יש אנשים חכמים שעובדים מאחורי הקלעים ויודעים מה הם עושים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יחשיך גולן אתה בהמה תחנק פיתה בפה
    06/04/2022 12:38
    אמן
  1. יחשיך גולן אתה בהמה שתחנק עם פיתה בפה. אמן

  2. חבורה של אנשים רקובים מצהירים הצהרות סרק
    06/04/2022 17:09
    שאול א.
  3. ראו מהם הדוברים ותבינו לבד מה ערך הצהרותיהם.
    בעיקר כל “סגן הרמטכ”ל” שהיה צריך להיות מסולק מהצבא בדרגת טוראי ובלי פנסיה.