דרמה: עידית סילמן פורשת מהקואליציה – לבנט אין רוב

יו"ר הקואליציה תפרוש מהקואליציה על רקע חילוקי דעות אידיאולוגיים עמוקים עם מרכיבי השמאל • לקואליציה אין עוד רוב לאישורו של אף חוק • ח״כ סילמן: ״ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו״ • בנט שמע על הפרישה הצפויה מהתקשורת - וביטל את כל סדר יומו לטובת התייעצויות
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 07:29

דרמה פוליטית: ממשלת בנט-לפיד-עבאס מאבדת את הרוב בכנסת – ומתקרבת לסוף דרכה. זאת, לאחר שיו”ר הקואליציה עידית סילמן פורשת על רקע חילוקי דעות אידיאולוגיים עמוקים עם מרכיבי הממשלה משמאל. “אינני יכולה עוד”, אמרה.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

בעקבות הודעתה, בנט ביטל את כל סדר יומו ומקיים התייעצויות. בהמשך היום בנט ושר החוץ לפיד יפגשו לדון בדרכי ההתמודדות עם פרישתה הדרמטית.

שלשום הציבה סילמן אולטימטום מול  הכנסת חמץ לבתי החולים, אך ראש הממשלה בנט לא גיבה אותה ונזף בה אתמול: “לא לשגר אולטימטום”.

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי בנט שמע על הפרישה הצפויה מהשידור בחדשות 12 – ולא עודכן לפני כן.

יו״ר הקואליציה עידית סילמן: “ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט.

“לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך.

“הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי.

ח”כ סילמן משוכנעת: “ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו”.

כעת, מרגע שירדה מ-61 תומכים ל-60 מנדטים, לקואליציה אין עוד רוב לאישורו של אף חוק בכנסת. הקואליציה עשויה בדוחק לנסות ולבקש את תמיכת הרשימה המשותפת אולם הדבר רק יעודד ח”כים אחרים מהאגף הימני ללכת בעקבות סילמן.

בשלב זה  רחוק הליכוד בחבר כנסת אחד בלבד מהשגת רוב לפיזור הכנסת, עם סיומה של הפגרה בעוד חמישה שבועות.

בכל מקרה, בנט כעת הוא ראש ממשלה עם חמישה מנדטים בלבד.

יו”ר סיעת הרשימה המשותפת, ח”כ סאמי אבו שחאדה, הגיב לפרישתה של עידית סילמן בריאיון לרדיו א-שמס: “התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות. לא ניתן רשת ביטחון לא לבנט ולא נתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו. בימים הקרובים נתכנס ונבחן את האופציות, הכלים והתסריטים שעומדים לרשותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות