בנט הדיח את בר לב ממשימתו – וזה השר שנבחר כמחליף שלו

הכנסת תקיים מחר דיון פגרה מיוחד על גל הטרור המכה את ישראל תחת ממשלת בנט-לפיד-עבאס • השר לביטחון פנים היה אמור להשיב לטענות האופוזיציה, אך בלשכת בנט סברו שנאום שלו, על רקע ההתבטאויותיו והיותו איש שמאל, יהיה "משחק לידיים של האופוזיציה" • אז מי יחליף אותו?
חרדים 10
ה' ניסן התשפ"ב / 05.04.2022 21:07

מתביישים בו? הכנסת צפויה לדון מחר (רביעי), בכינוס פגרה מיוחד לבקשת 25 חברי כנסת – בגל הטרור המכה את ישראל תחת ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

איזה ברדק: מעניין מאיפה יש למשפחת לוי כסף לשיפוצים בבית? • צפו

אלא שלפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שאמור היה מטבע הדברים להשיב לטענות האופוזיציה בדיון הדחוף, הוחלף בשר התקשורת יועז הנדל.

הסיבה? בלשכת ראש הממשלה היה מי שסבר שנאום של השר בר-לב במליאת הכנסת, על רקע ההתבטאויות המביכות שלו בהלוויות ובטוויטר  – וגם על רקע היותו איש שמאל, יהיה “משחק לידיים” של האופוזיציה שתוכל לתקוף אותו בקלות. לכן, כך סברו בלשכה, שר אחר צריך להשיב לדיון.

השר שנבחר הוא שר התקשורת הנדל. כאיש ימין, יוכל הנדל גם להשמיע טענות בחזרה נגד האופוזיציה – על מה שהיא עשתה או לא עשתה כשהייתה בשלטון.

ההתבטאויות  של השר בר-לב כוללות, בין היתר, נאום בהלווית הנרצחת מהפיגוע בבאר שבע, דוריס יחבס הי”ד, בו אמר כי כוחות הביטחון יפעלו לעצור את המחבל, על אף שהוא חוסל כבר בזירת הפיגוע.

“לא נשקוט על הפשע הזה”, אמר השר בלוויה, “הטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט במלוא חומרת הדין”. דבריו זכו מיד לתגובה מהקהל, שצעק לעברו: “הוא מת”.

לאחר מכן, בר-לב צייץ על פעילותה המוצלחת של המשטרה בתפיסת הברחת הנשקים בצפון, שכונתה “הגדולה בהיסטוריה”, והוסיף: “לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין”, והוסיף אימוג’י קורץ.

אחרי שספג מאות תגובות זועמות וקריאות להתפטרותו – העלה השר ציוץ חדש ללא שתי השורות האחרונות. בעקבות הציוץ, החליט השר לפטר את הדובר שלו.

ההתבטאות המביכה האחרונה הייתה לאחר חיסול חוליית המחבלים סמוך לג’נין. בר-לב צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “ליבי עם משפחות הנופלים והחלמה לפצועים”, זאת, למרות שבאירוע נפצעו ארבעה לוחמי ימ”מ ולא נהרג אף לוחם.

בין לבין היו לו עוד התבטאויות לא ברורות, תוך שהוא סותר עצמו שוב ושוב. יצוין, כי להלוויה של השוטר אמיר חורי, ערבי נוצרי, הוא הופיע עם כיפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות