רוצים להשתתף? מתנדבים יהפכו ל’אסירים’ בניסוי שיבדוק כלא חדש

מאות אנשים התנדבו להפוך לאסירים בכלא חדש שעומד להפתח בציריך על מנת לבדוק את תפקודו • לאסירים תינתן מילת ביטחון איתה יוכלו להשתמש אם ירצו להפסיק את הניסוי • באופן מפתיע לפרויקט התנדבו הרבה יותר אנשים ממה שהכלא יכול להכיל
קובי פינדרוס
ג' ניסן התשפ"ב / 04.04.2022 18:47

השתתפות בניסוי מוזר, שלא לומר ביזארי: מעל 600 אנשים התנדבו להפוך לאסירים בכלא חדש שעומד להיפתח בציריך, העיר הגדולה ביותר בשווייץ.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

אל הכלא החדשני, הממוקם סמוך לתחנת הרכבת המרכזית ויכול לאכלס עד 124 אסירים, יכנסו “דיירי מבחן”. כך פורסם באתר ‘וואלה’.

מה זה אומר בעצם?

לאנשים האלו תהיה גישה מוגבלת בלבד לעולם שבחוץ, הם יורשו לצאת לטיולים קצרים בלבד בחצר, ויאכלו את האוכל של הכלא במהלך התקופה.

אבל זה לא הכול: דיירי המבחן ייאלצו לעבור גם בדיקות גופניות, בדיוק כפי שהאסירים יעברו – ללא הנחות.

ב’ניו יורק פוסט’ דווח, כי המתנדבים לא יוכלו להכניס איתם טלפונים ניידים או מכשירים אלקטרוניים אחרים וכל משתתף יזדקק לעבור אישור ביטחוני ובדיקות הדומות לבדיקות בשדה התעופה.

אם יהיה להם קשה מדי – כל מתנדב יקבל גם “מילת ביטחון” שהוא יכול להגיד לצוות כדי לחלץ אותו משם, מיד אם יתחרט או יתחילו להישבר בגלל התנאים. באופן מפתיע לפרויקט הזה התנדבו הרבה יותר אנשים ממה שהכלא יכול להכיל.

מארק איירמן, אחד ממנהלי הכלא, הזהיר את המתנדבים שלא יצפו להגיע ל”כפר נופש”. הוא הוסיף שהניסוי הזה נועד כדי לוודא תפקוד תקין של הכלא על בסיס יומי. הרעיון להריץ פיילוט לכלא זכה לשבחים על ידי אנשי הכלא וגם המתנדבים, שירגישו פעם אחת (לפחות) בחיים איך זה לחיות בתנאי כלא.

יצויין, כי בעבר נעשה ניסוי רדיקלי של אסירים מתנדבים בבית כלא, על ידי פסיכולוג בשם זימברדו והוא הופסק באמצעו, לאחר שהאסירים והסוהרים המדומים ‘נכנסו לתפקידם’ והאירוע יצא משליטה והפך לאסון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות