“עשה סיבוב מכוער על המשטרה”: הסיבה שבן כספית התנפל על בנט

במהלך תוכניתו ב-103 עם ינון מגל, תקף בן כספית את נפתלי בנט בגלל ספין תקשורתי, שלטענתו עשה על חשבון המשטרה • השניים שוחחו גם על ביקורו של לפיד בשער שכם ומה היו באמת הסיכויים להקמת ממשלת ימין
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ב / 04.04.2022 12:13

ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (שני) את תוכניתם ב-103FM בדיון על ביקור שר החוץ יאיר לפיד בשער שכם, ועל העימות שפרץ בין נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ’ – בעקבות ציוץ שפרסם יו”ר הציונות הדתית בסוף השבוע.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

ינון: איזה חמוד, נפלא איזה יופי, צדק אלוקי יש פה. הבן אדם שכל היום מדבר על הבן גבירים והנכדים של יגאל עמיר וכל זה, בסוף הוא עושה סיור בשער שכם ומדליק את שער שכם ומקבל גינויים מהרש”פ ומהחמאס והג’יהאד. אם זה היה בן גביר שהיה מגיע והיו כל הגינויים והיה מתפוצץ האירוע – כמו הסרטונים שראינו שמרביצים לשוטרי מג”ב, אין הרתעה לשוטרי מג”ב, תראה לאן הגענו ,אנו במצב גרוע מאוד – כולם היו עושים חגיגה על בן גביר ומה הוא עשה ומבעיר ומדליק”.

בן: לא מבין למה הוא היה צריך לעשות את זה, ללכת לשער שכם. אירוע תמוה. זה הצטלם נהדר, הוא נתן גיבוי לשוטרים, הרעיון הוא טוב, לתת גיבוי למשטרה, בניגוד אגב התרגיל שבנט עשה למשטרה שהיה מאוד מכוער בעיניי.

ינון: בנט עשה למשטרה?

בן: עשה סיבוב מכוער בסגנון ביבי, מאוד לא הבנתי את זה. מישהו מסביבתו, לא זוכר אם דפנה ליאל נתנה את זה, שהוא דורש מבצע איסוף נשק עכשיו במגזר הערבי, והמשטרה אומרת שהיא לא יכולה.

זה הזכיר לי את הדלפת מצגת הצבא בצוק איתן על ידי נתניהו – הנה אני אומר, תתבע אותי, לאודי סגל – כדי להסתתר מאחורי הצבא, למה לא עושים פעולה בעזה. נכון שזו לא הדלפה של משהו סודי, אבל זה עדיין אירוע מכוער.

המשטרה תחת אש צולבת והשוטרים הורגים את עצמם כדי להציל אותם, מה אתה עושה עליהם סיבוב? הם גם צודקים, להיכנס למגזר הערבי לאסוף נשק בכוח זה אירוע מדינתי ולא משטרתי.

חזרה ללפיד – לא מבין למה היה צריך את זה. לא חושב שהוא הדליק את שער שכם, אתה לא בן גביר. כשאתה בא, אתה אמור להפיץ משהו נינוח ולא קיצוני. אני לא איתך שם, אבל 70 אחוז איתך שם. בן גביר נמצא שם להבעיר, לפיד שם כדי לכבות ואתמול הוא הבעיר. עדיין, זה היה רעיון רע למרות שהכוונה הייתה טובה. עזוב את שער שכם”.

ינון: דעתי הפוכה, דעתי שאין בעיה שהוא ילך לשער שכם, כשהוא רה”מ החליפי זכותו ללכת לשם והכול בסדר. מותר לרה”מ ורה”מ החליפי ושר החוץ ומי שרוצה, כל יהודי בארץ ישראל, רשאי ללכת לשער שכם .אבל זה רק חושף את פרצופו. זה מצחיק שיש צדק אלוקי, שהוא כל היום מטנף על דברים מובנים מאליהם שבן גביר עושה, שומר על יהודים בשמעון הצדיק – ומטנף עליו ונותן תחושה שהוא צדיק ויודע מה הוא עושה והוא ברציונליות ובן גביר לא, ובסוף זה צדק פואטי שהוא הולך ומדליק את שער שכם.

מגיע לו שזה מה שקרה, הגינויים של הרשות החמאס והג’יהאד וההתפרעות המטורפת שהייתה אתמול עם האלימות היוצאת דופן. מגיע לו. זה הכול”.

ינון: כתבת ב-5.11.18 –  את אורן חזן צריך להקיא מהציבוריות הישראלית. לא להתייחס אליו יותר מטוב ועד רע יש גבול. לגבי בצלאל סמוטריץ’ הבאת אתמול את בצלאל על זה שהוא אמר על היחסים עם עבאס וההכשרה שלו וכל הדבר הזה. אם אתה מייחס כזו אמינות לדברים של סמוטריץ’, למה לא מייחס את זה לכך שהייתה ממשלת ימין בזמנו ומי שטרפד אותה – והוא נשבע או התחייב, שזה מה שהיה, שבנט פוצץ את העניין הזה. למה אתה לא מאמין לו בדברים האלה?

בן: מה הקשר? זה שחשבתי ב-2018 לא יודע אחרי מה ממעלליו של חזן, לא אומר שאני לא יכול להעלות אותו לשידור ולהסכים איתו בנקודה ספציפית?

ינון: אמרת שצריך להוקיע אותו ולא להתייחס אליו.

בן: אז ב-2018, לא יודע אם אחרי התחקיר מבולגריה או קרואטיה, זה מה שחשבתי. זה היה אחלה ריאיון אתמול, אני מזכיר את מי אתה מעלה לי לאחרונה – גדעון לוי שאתמול קרא האיש המתועב הזה לפלסטינים לנקוט בטרור כי רק ככה מקשיבים להם. תעלה אותו גם עכשיו.

ינון: אין צורך.

בן: לגבי בצלאל, אני לא צריך, הוויכוח לא קיים, כי אני יודע שאם יתפסו אותך בחדר חשוך בלי הקלטות, אתה יודע שביבי היה מקים ממשלה בתמיכת רע”מ, ולכן גם העדויות של סמוטריץ’ לא קריטיות. לגבי זה שבנט טרפד האמן לי הייתה לי שיחה ארוכה עם סמוטריץ’, התקשרתי אליו ושאלתי אותו לפני שהשלמתי את המהדורה החדשה של הספר שלי, ובדקתי פריים ביי פריים עם כל הגיבורים של האירוע, אני חולק עליו. הוא רואה את הדברים מפוזיציה מסוימת, לא הייתה ממשלת ימין על מלא. זו דעתי וזה עניין של ניתוח, לא של שחור או לבן.

ינון: במקרה דיברתי מאתמול עם סמוטריץ’ אחרי השידור והוא הסביר לי בדיוק מה היה, וחד משמעית אני מאמין לו, הוא לא מחרטט בדרך כלל והוא אמר: ‘הייתה ממשלה, היו שני שמות. הוא אומר, ‘האמנתי לבנט בשומר החומות שאמר שממשלת השינוי ירדה מהפרק, ולכן אמרתי או.קיי, נתתי לו את השמות’. יצא בצלאל סמוטריץ’ מהחדר, (בנט) הרים טלפון לשניהם וצרח עליהם, אמר: ‘אני אשרוף אתכם על מה שעשיתם’. הם התקשרו לבצלאל ואמרו איך הסגרת את שמנו ובכך ירדה ממשלת הימין מהפרק. מאמין לו במאה אחוז”.

בן: איילת שקד, שהעדיפה ממשלת ימין, גם עכשיו מעדיפה ממשלת ימין – ומשלמת מחיר מאוד כבד על הממשלה הזו, שהיא לא ממשלת שמאל וגם לא ימין, היא לפני שנתנה לבנט אור ירוק כדי ללכת על הממשלה, היא רצתה לוודא בפעם הנוספת והאחרונה שיש אופציה להקים ממשלת ימין בתקופת 21 הימים. היא הרימה טלפון לאותם שניים אחרי האירוע שאתה מתאר ושאלה אם זה חוזר לכנסת תבואו איתנו, והם אמרו לה לא.

באירוע עם דרוקמן אמרה שקד לסמוטריץ’: תן לי עירבון שאם לא יהיה מה שאתה מבטיח שיהיה – אז תסכימו שנקים את הממשלה הזו והוא אמר לה לא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות