סקר: רק 18% מהציבור בארץ נותנים אמון בשר עמר בר לב

מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה: בקרב היהודים רק 11% ממצביעי הימין נותנים בשר אמון, לעומת 40% מהשמאל • שליש מהישראלים לא מביעים אמון בשב"כ • 85% מהציבור היהודי חושב שבתי המשפט מטילים עונשים קלים מדי על מחבלים • וכמה מדווחים על חוסר ביטחון אישי?
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ב / 04.04.2022 10:10

אחרי שורת הפיגועים והאמירות המביכות: מ’מדד הקול הישראלי’ של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה שפורסם הבוקר (שני) עולה, כי רק 18% מהציבור נותנים אמון בשר לביטחון הפנים עמר בר לב.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

פילוח של מדגם היהודים לפי מחנה פוליטי מראה כי בכל שלושת המחנות רק מיעוט רוחש אמון לשר, אבל יש הבדלים ניכרים בין המחנות (שמאל 40%, מרכז 33%, ימין 11%).

שליש מהישראלים לא מביעים אמון בשב”כ, כאשר רק 67% רוחשים אמון לשירות החשאי. בציבור היהודי ניכר האמון בכל המחנות הפוליטיים, כאשר בימין הוא נהנה מהכי פחות אמון (שמאל 80.5%, מרכז 81%, ימין 73%).

83% מהערבים ו-63.5% מהיהודים מדווחים על חוסר ביטחון אישי. נשים מדווחות יותר מגברים על חוסר ביטחון אישי.

40% מהיהודים סבורים כי רק מיעוט בציבור הערבי תומכים בפיגועים, ורק פחות משליש (31%) מעריכים שמדובר בתמיכת הרוב בצד הערבי. זאת בהשוואה לרוב גדול של הערבים (77%) החושבים כי רק מיעוט תומך בכך.

רוב בקרב היהודים (58.5%) מעריך כי רק מיעוט מהציבור היהודי תומכים במעשי נקמה. גם בקרב הערבים זו התשובה השכיחה יותר (37%), אם כי רק מיעוט סבור זאת.

רוב עצום (85%) בציבור היהודי סבור שהעונשים המוטלים על ידי בתי המשפט על מבצעי פיגועים הם קלים מדי, בהשוואה ל-22% בלבד מהערבים.

רוב גדול מאוד (78%) מסכימים כי במסגרת המאבק בטרור אין מקום לשיקולי מוסר וניתן להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע פיגועים ורק מיעוט אינו מסכים לכך (19%).

מדובר בזינוק כלפי מעלה בהשוואה למדידה מ-2018 אז רק 38.5% הסכימו ששיקולי מוסר אינם רלוונטיים במסגרת המאבק בטרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות