סילמן מאיימת על הורביץ: “לא נוכל לאפשר לאדם כזה להיות שר”

יו"ר הקואליציה עידית סילמן תוקפת את הנחיית שר הבריאות ניצן הורביץ לבתי החולים לאפשר הכנסת חמץ במהלך חג הפסח: "הוא הפיל לי את האסימון. במשמרת שלי זה לא יהיה וזה בנפשי. לא נוכל לקחת חלק במציאות שכזו" • הפרשן עמית סגל: "מציע להתייחס ברצינות לשינוי הכיוון הזה"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשפ"ב / 03.04.2022 12:12

יו”ר ועדת הבריאות, ח”כ עידית סילמן, תקפה היום (ראשון)  את שר הבריאות ניצן הורוביץ ממרצ, על רקע ההודעה שיצאה מטעמו על הכנסת חמץ לבתי החולים בחג הפסח – והכריזה כי זה לא יקרה “במשמרת שלה”.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

בפתח דיון בוועדת הבריאות של הכנסת על חיסונים, איימה יו”ר הקואליציה כי  השר הורוביץ ימשיך בהתעקשותו להורות לבתי חולים להכניס חמץ בפסח – “לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר”.

סילמן אמרה:  “כל המדינה בטלטלה ושר הבריאות מוצא לנכון להוציא הודעה שקשורה לחמץ בפסח בבתי החולים, למקום שהוא כל כולו רעות והתחשבות באחר”.

היא הזכירה: “אנשים בשואה צמו בפסח כדי לא לאכול חמץ ושר במדינת ישראל, בתוך קואליציה כמו שלנו, לצערי אומר להכניס חמץ. מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים לקואליציה – זה זלזול באחוזים רציניים, כמעט 70% מהציבור בישראל, ברשות אותה ממשלת אחדות והתחשבות.

“אז אני חייבת לו איזושהי תודה כי הוא הפיל לי את האסימון. לפעמים הולכים לאיבוד בתוך כל העבודה הקשה ולעם ישראל יש דגלים, ודגלים שדורות שלמים אנשים המיתו את עצמם על הדגלים האלה – ואנחנו, בטח בממשלה הנוכחית, לא נהיה חלק בהפלתם, וחייבים לכבד את הציבור ואני חייבת לומר מכאן, שאנחנו לא נוכל לקחת חלק במקום כזה שזו האמירה”.

סילמן הוסיפה: “אני מקווה ששר הבריאות – ואני מצפה ממנו שהוא יכבד את הציבור ויכבד את הקואליציה שבה הוא נמצא ואת המקומות שיש לנו גם ווטו בנושאים של דת ומדינה – ויתחשב ברגשות הציבור המסורתי והדתי בישראל.

“כי אנחנו והאצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר, אם הוא בא וממשיך ואומר את האמירות האלה.

“אז אני קוראת מכאן לשר להוציא הנחיה מסודרת לבתי החולים, שיודעים להתנהל באופי הזה והתנהלו כך שנים ללא הנחיות, כי כאן יש כאן איזושהי חצייה של קו אדום, ואני מודיעה כאן מעל במת ועדת הבריאות שבמשמרת שלי זה לא יהיה וזה בנפשי. לא נוכל לקחת חלק במציאות שכזו”.

עיתונאי ‘כאן חדשות’ עקיבא נוביק הגיב: “אולטימטום ריק מתוכן. מה זה אומר למען השם ‘באצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להיות שר’? ימינה תדרוש את פיטוריו? תפסיק להצביע עם הקואליציה? ברור שלא. אז למה לעייף את הפרוטוקול עם נאומים כאלה, כשלכולם ברור שאין מאחוריהם כלום ושום דבר”.

מנגד, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מציע להתייחס ברצינות לאיומיה. סגל כתב בחשבון הטלגרם שלו: “מציע להתייחס ברצינות לשינוי הכיוון הזה, נושאי דת ומדינה הם חומר הנפץ של הקואליציה הזו, ואם דווקא יו”ר הקואליציה שאמורה לתחזק אותה מאותתת על קו אדום, כדאי להמשיך ולעקוב”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שלישי האחרון שיגר שר הבריאות מכתב למנהלי בתי החולים ברחבי הארץ, בו דרש לקיים את פסיקת בג”ץ, שמתירה הכנסת חמץ לשטחי בתי החולים במהלך חג הפסח.

פנייתו של השר הורוביץ לבתי החולים הגיעה בעקבות דיווח באתר ynet, לפיו הנהלת בית החולים הדסה התכוונה להנחות את עובדי המרכז הרפואי, וכן את ציבור המטופלים והמבקרים, שלא להכניס חמץ לבית החולים במהלך חג הפסח.

ח”כ אורי מקלב תוקף את פניית שר הבריאות לבתי החולים: ‘לצערנו, שר הבריאות מכניס את האג’נדות האישיות שלו למשרד הבריאות על חשבון בריאות הציבור. רוב העם בישראל שומר מחמץ בפסח, שר הבריאות מונע מאנשים דתיים ומסורתיים מלקבל טיפול רפואי בבתי החולים בחג הפסח.

“זהו לא רק פגיעה בצביון המדינה אלא גם באופן המעשי זו מכשלה אדירה – לא ניתן לתת כשרות לפסח במקום בו מכניסים חמץ. איך ניתן לראות את ליל הסדר בבתי החולים כאשר משהו יבוא עם פיתה פלאפל?”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חמץ בבתי חולים
    03/04/2022 15:00
    Mali
  1. בושה , עוכר ישראל , מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו!!, תאכל אתה את החמץ שלך לא צריך לגרור אחרים בחטאים שלך בטח ובטח לא מסכנים וחולים בבתי חולים !!!!!

  2. סלמן דלק
    03/04/2022 22:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חה חה חה חה חה הצחקת אותנו כאילווו שאת קובעת חה חה חה עבס קובע!!! עדיף שתסתמי ותחזרי לדלק תעבדי כמתדלקת ותריבי מכות מתאים לך…