“רוע בלתי נתפס”: מאסר עולם למחבל שרצח את אסתר הורגן הי”ד

המחבל מוחמד כבהא רצח את הורגן ביער ריחן בדצמבר 2020 - בזמן שיצאה לריצה ליד טל מנשה • עוד נגזר: תשלום פיצויים של 3.46 מיליון ש"ח בתוך שנתיים • בעלה: שבעי רצון שהפרק הזה הסתיים. מקווה שלא נצטרך להיות עם המחבל המתועב באותו חדר יותר. הרצח הוזמן על ידי הרשות
חיים טוויל
ב' ניסן התשפ"ב / 03.04.2022 11:27

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (ראשון) עונש מאסר עולם ועוד שלוש שנים על המחבל מחמוד כבהא, שרצח באכזריות את אסתר הורגן הי”ד, בחודש דצמבר 2020 ביער ריחן בצפון השומרון.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

שלוש שנות המאסר הנוספות נגזרו בגין עבירה אחרת שהורשע בה המחבל – תכנון ירי לעבר אדם, והפעלה של שנתיים מאסר נוספות שהיו לו על תנאי.

עוד נקבע בגזר הדין, כי המחבל ישלם למשפחת הורגן פיצויים בסך יותר משלושה מיליון שקלים.

השופט כתב: “כבהא סבר שהוא מביא כבוד לעצמו ולמשפחתו, אבל הוא אדם שפל שהכבוד האנושי רחוק ממנו שנות אור. מקרה המזעזע את הנפש. רוע בלתי נתפס”.

בנימין הורגן, בעלה של אסתר הי”ד, אמר על העונש שנגזר: “לא ציפינו לפחות ממאסר עולם, ולכן אנחנו שבעי רצון שהפרק הזה הסתיים. אני מקווה שלא נצטרך להיות עם המחבל המתועב הזה באותו החדר יותר.

“הרצח הזה הוזמן על ידי הרשות הפלסטינית. הוא תוצאה של הסתה של הרשות, שממשיכה ללא מעצורים גם היום, ואנחנו רואים את התוצאות בשבועות האחרונים. זה גרם לאובדן חיי אדם שאפשר היה למנוע אם היו מעמידים לדין את האנשים שמסיתים ומשלמים למחבלים”.

אסתר הורגן הי”ד, בת 52, תושבת היישוב טל מנשה שבשומרון, אם לשישה, יצאה להליכה בחורשה הסמוכה ליישוב לפני כשנה וחצי, כאשר המחבל הבחין בה.

כשהיא שמה לב אליו הורגן ניסתה לברוח והחלה לרוץ לכיוון היישוב טל מנשה. המחבל רדף אחריה וחבט בראשה פעמיים באמצעות אבן גדולה.

לאחר מכן הוא הסתתר ביער וכשכוחות הביטחון עזבו את האזור הוא ברח לביתו, החליף בגדים ונמלט להרים.

המחבל נעצר לאחר ארבעה ימים של מצוד נרחב שהתקיים אחריו.

בחקירתו הודה כי ביצע את הרצח. הוא טען שהיה זה כנקמה על מותו של חברו, המחבל הרוצח כמאל אבו־וער, שבועות אחדים קודם לכן, בבית הכלא. אבו וער מת מסרטן אולם הרשות הפלשתינית הפיצה שמועה שקרית לפיה הוא מת על ידי כוחות הביטחון הישראלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות