ערבי דקר יהודי, טען “אני בדיכאון” – ולא יואשם במעשה טרור • צפו

מוחמד ברקאת, תושב שכונת אבו טור במזרח ירושלים, שדקר בשבת לפני שבועיים אצן יהודי בדרך חברון בבירה - מואשם בניסיון רצח, אך לא במעשה טרור • הסיבה? טען שהיה בדיכאון ורצה לרצוח כל מי שנקרה בדרכו, לאו דווקא יהודי
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ב / 01.04.2022 16:58

מחבל, תושב שכונת אבו טור במזרח ירושלים, שדקר עובר אורח יהודי לפני שבועיים בבירה מואשם בניסיון רצח – אך לא במעשה טרור.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוראד ברקאת, בן 28, בגין ניסיון לרצח לפני שבועיים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד אביעד דוויק, הנאשם החליט לדקור למוות עובר אורח ולצורך כך הצטייד בסכין, הגיע לצומת הרחובות דרך חברון-המפקד- דוד רמז בירושלים, התנפל במעבר חצייה על אצן  יהודי שחלף במקום – וניסה לדקור אותו.

האצן התגונן מפניו ובשלב מסוים, תוך שהמחבל ממשיך לנסות להמיתו, הצליח האצן לגרום לו לעזוב את הסכין. עוברי אורח שעברו במקום הרחיקו את הסכין ועזרו למותקף להתרחק מהמחבל.

כתוצאה ממעשיו של המחבל נגרם ליהודי פצע דקירה והוא נזקק לטיפול רפואי.

למרות כל זאת, כתב האישום לא כלל ייחוס של מניע לאומני למעשה, מכיוון שברקאת טען בחקירתו שפעל בגלל שהיה בדיכאון וביקש לדקור כל אדם שיעלה בדרכו, ולאו דווקא יהודי.

החקירה לא העלתה תימוכין למניע לאומני, כמו הצהרה על יציאה לפיגוע או השתייכות לארגון טרור, ולכן סברה הפרקליטות שיהיה קשה להוכיח בבית המשפט מניע שכזה.

הפרקליטות מבקשת מביהמ”ש להורות על מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

האירוע התרחש ביום שבת ה-19 במארס בשעות הבוקר.

ברקאת נראה בתיעוד מהאירוע דוקר אצן שחצה את מעבר החצייה בדרך חברון.

ברקאת נורה על ידי שוטרים אחרי שסירב להישמע להוראותיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות