“לשבור את כללי המשחק”: יחזקאלי מסביר כיצד לקטוע את גל הטרור

פרשן 'חדשות 13' על גל הטרור: "הפיגועים יימשכו כי יש אנרגיה כזו. אם ישראל לא תשבור את כללי המשחק, נמשיך לדמם" • "איך יכול להיות שבתי הספר בשטחים נפתחו בדקת הלל ושבח למחבל מבני ברק שרצח אזרחים חפים מפשע, ואנחנו נותנים לרשות המון הקלות?"
חרדים 10
כ"ט אדר ב' התשפ"ב / 01.04.2022 12:14

צבי יחזקאלי התייחס היום (שישי), בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, לרצף הפיגועים בשבועיים האחרונים – והסביר מה לדעתו יכול למנוע את המשך גל הטרור הקטלני.

“המצב שבו אנחנו נמצאים כרגע הוא תוצאה של ‘שומר החומות'”, אמר יחזקאלי. “אם אנחנו נגיד לעצמנו שהפיגוע בבאר שבע ובחדרה היה פיגוע של דעאש או איזה ארגון בסוריה אז הכול בסדר – לא. זה לא דעאש, זה שוב התלבשות של ג’יהאד פלסטיני במיתוג אחר, כדי אולי קצת לבלבל.

“יש פה גל טרור שהוא שילוב של גם מחבלים מערביי ישראל וגם מתוך השטחים. הערכה שלי שאם ישראל לא תשנה כללי המשחק כמו ב’חומת מגן’, אנחנו נמשיך לדמם. צריך לשבור את כללי המשחק, ומי שיש לו מה להפסיד – יפסיד”.

הוא תהה: “איך יכול להיות שברשות הפלסטינית אנשיו של אבו מאזן, שמלאים בכסף ומקבלים אישורי כניסה לישראל – לא נפגעים. תמיד אני אומר לך, לכו לספרים, לחינוך ולבתי הספר. איך יכול להיות שבתי הספר בשטחים נפתחו בדקת הלל ושבח למחבל מבני ברק שרצח אזרחים חפים מפשע. אנחנו נותנים לרשות הפלסטינית המון הקלות – ובתמורה היא עוינת אותנו. שבירת כללי המשחק זה להגיד להם: עד כאן. זו לא סוגיה פוליטית, זו סוגיה של מאבק שאנחנו לא מבינים”.

כשנשאל האם המומנטום של הפיגועים יימשך – השיב יחזקאלי: “לצערי כן, כי אני מרגיש את השטח. אנשים שואלים אותי למה עכשיו – לא עשינו שום דבר, לא הרגנו אף אחד ולא בנינו בהתנחלויות. מה קרה? פשוט זה אפשר עכשיו. לקראת הרמדאן הזה, חמאס הפיץ תיאוריה שאחד מהשייחים טוען שזו סופה של ישראל וזהו הרמדאן האחרון ואם רוצים לקרב את יום הדין צא ודקור יהודים.

“צריך לשים לב שהפיגוע הקשה בבני ברק היה עם נשק וזה אומר שגם לזה ישראל צריכה לשים לב, יש המון נשק בשטח.

“הרמדאן הוא חודש בכלל של צום, של חשבון נפש ותשובה בכל העולם, איך זה הפך פה לחודש מדמם ושל ג’יהאד? זו תיאוריה מוכרת. גם דעאש עשה את זה כשהוא טבח ב-15 חיילים בסיני, המון פיגועים בעיראק. דעאש רואה בחודש הזה הזדמנות והנה ההוכחה שגם חמאס מרים את הכפפה הזו ומנצל את הדת לשימוש ציני.

“צריך לומר שמעטים אלו שמובילים את הרבים. אני מכיר המון אנשים שבחודש הרמדאן מתכנסים לחג כמו שצריך. יש כאלו שמובילים אותם והכתובת היא עזה. לכן, מי שעושה הבחנה בין האחים המוסלמים לדעאש זה אותו שורש – שורש האסלאם הרדיקלי ינצל את הדת והאסלאם לטובת הג’יהאד וזה מה שקורה לנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות