מועצת בני ברק תדון: כיצד להנציח בעיר את אמיר ח’ורי

אריה ריבקינד
|
כ"ט אדר ב' התשפ"ב / 01.04.2022 09:57
לראשונה בהיסטוריה תדון מועצת העיר בני ברק בהצעה להנציח בעיר אדם שאינו יהודי • לפי ההצעה לסדר: “בתוך 14 ימים מנכ”ל העירייה יגיש למועצת העיר 3 אפשרויות הנצחה מתאימות” • וידר: “חובה להנציח את עוז רוחו וזכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של כלל תושבי העיר”

הכרת הטוב: מועצת העיר בני ברק תתכנס בימים הקרובים לדיון מיוחד בהצעתו של חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, כדי להנציח בעיר את זכרו של רס”מ אמיר חורי ז”ל.

השוטר, רב-סמל מתקדם אמיר חורי, בן 32, מיחידת האופנועים המשטרתית של מרחב דן היה הראשון להגיע אל זירת פיגוע הירי הרצחני בבני ברק, בה נרצחו עד אז ארבעה בני אדם, לא היסס לרגע, הסתער – ועצר את מסע הרצח האכזרי של המחבל.

בקרב  עם המחבל, נפצע חורי באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם בתום מאמצי החייאה קבעו הצוותים הרפואיים את מותו.

רס”מ חורי הוא שוטר ערבי-נוצרי תושב נוף הגליל, ובכך לראשונה בהיסטוריה תדון מועצת העיר בני ברק בהצעה להנציח בעיר אדם שאינו יהודי.

לפי ההצעה לסדר, “בתוך 14 ימים מנכ”ל העירייה יגיש למועצת העיר 3 אפשרויות הנצחה מתאימות. בעוד 30 ימים תתקיים ישיבת מועצת עיר מיוחדת שלא מן המניין, במעמד בני המשפחה ומפקדיו במשטרת ישראל, לאישור ההנצחה”.

בתגובה אומר יעקב וידר, חבר מועצת העיר: “כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו. גיבור ישראל רס”מ חורי ז”ל חירף את נפשו באומץ לב, חתר בנחישות למגע עם המחבל ימח שמו וזכרו ומנע בגופו רצח של רבים. חובה עלינו להנציח את עוז רוחו וזכרו, ובכך גם לבטא את הערכתם העמוקה של כלל תושבי העיר לגבורתו”.

יצוין, כי אחת ההצעות שכבר עלתה היא  לשנות את שמו של הרחוב בו התרחש הפיגוע – רחוב השניים, לרחוב רס”מ אמיר חורי ז”ל.