חטיפת הילדים: בית המשפט גזר על ‘המפלצות מלב טהור’ 12 שנות כלא

בית משפט פדרלי בניו יורק גזר על נחמן הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור', 12 שנות מאסר בגין חטיפה אח ואחות קטינים מברוקלין למקסיקו - והתעללות • גזר דין זהה נגזר גם על מאיר רוזנר, ממנהיגי הכת, בגין החטיפה וההתעללות
נתן פרל
כ"ט אדר ב' התשפ"ב / 01.04.2022 00:05

שופט פדרלי בבית המשפט המחוזי בווייט פליינס ניו יורק גזר היום (חמישי) 12 שנות מאסר על נחמן הלברנץ, מנהיג כת ‘לב טהור’ .

הוא הורשע בסוף השנה שעברה בשישה סעיפים בגין חלקו בחטיפת שני ילדים מברוקלין למקסיקו, בעצם יום השבת, בשנת 2018 ובגין התעללות.

לפי התביעה, הלברנץ לא הראה “גרם אחד של חרטה על התנהגותו”. הלברנץ, מצידו, טען כי הוא נענש “רק בגלל שאני יהודי נאמן”.

לאחר שירצה את עונשו הוא יהיה נתון חמש שנים תחת פיקוח כעבריין של מעשים חמורים.

עונש זהה נגזר גם  על מאיר רוזנר, ממנהיגי הכת, בגין החטיפה וההתעללות בילדים.

הלברנץ ורוזנר הורשעו כבר בתחילת חודש כסלו בכל ששת האישומים שהוגשו נגדם.

השניים הואשמו בחטיפת אח ואחות קטינים, שעזבו עם אמם את כת ‘לב טהור’. הלברנץ והילדים היו מחופשים לגויים בעת החטיפה. הוא נלכד על ידי הרשויות במקסיקו, בשיתוף פעולה עם סוכני ה-FBI, מיד לאחר שנחת עם הילדים בשדה תעופה במקסיקו.

החטיפה התרחשה בליל שבת. אנשי ‘לב טהור’ נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר בברוקלין. הילדים החטופים הוסעו משם לשדה תעופה במדינת פנסילבניה, ומשם המריאו למקסיקו סיטי בשבת.

לפי כתב האישום, הם חטפו את הקטינים מאמם, התעללו, הרעיבו, וגזלו את חירותם.

התובעת האמריקנית אודרי שטראוס, אמרה כאשר הוגש כתב האישום נגדם בשנת 2019: “הנאשמים עסקו בחטיפה של נערה קטינה באמצע הלילה, והעבירו אותה את הגבול למקסיקו על מנת לאחד אותה עם ‘בעלה’ הבוגר, כדי להמשיך את הקשר ביניהם. ההאשמות הללו מעבירות מסר ברור שלא נסבול ניצול של ילדים”.

כמה חברים נוספים מכת ‘לב טהור’ נעצרו בקשר לפרשה, בהם האחים יואל, יעקב ושמואל וינגרטן – שנעצרו על ידי רשויות גואטמלה בשנה שעברה. הם צפויים להיות מוסגרים לארצות הברית, שם יעמדו בפני כתב אישום ומשפט.

על פי הדיווחים, שלושה עצורים אחרים מהכת משתפים פעולה עם הרשויות בארה”ב.

כת ‘לב טהור’ הוקמה על ידי שלמה הלברנץ, חוזר בתשובה ישראלי, בשנות ה-80. הוא טבע למוות בנהר במקסיקו בשנת 2017. מאז עברה ההנהגה לידי בנו נחמן הלברנץ, יחד עם מאיר רוזנר, יענקל ויואל וינגרטן.

מומחים לכת אומרים, כי הלברנץ הבן קיצוני ואגרסיבי אף יותר מאביו המנוח.

הכת עברה במהלך השנים מניו יורק לקנדה, ומשם לגואטמלה. בחודשים האחרונים הם ניסו להגיע לאיראן, אך נבלמו. מאז הם נודדים בין מדינות באירופה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות