‘למענם הקריב חייו’: הלווית השוטר אמיר חורי שהגן על תושבי בני ברק

מאות שוטרים, אזרחים ובני משפחה ליוו בחלקה הצבאית בבית העלמין בנוף הגליל את אמיר ח'ורי, השוטר שנפל בקרב בעת נטרול המחבל בפיגוע הרצחני בבני ברק • "נתת חיים לאחרים, הצלת חפים מפשע, והיית מוכן לשלם את המחיר הכבד מכל"
חיים טוויל
כ"ט אדר ב' התשפ"ב / 31.03.2022 21:31

מאות שוטרים, אזרחים ובני משפחה ליוו הערב (חמישי) בחלקה הצבאית בבית העלמין בנוף הגליל את רב סמל בכיר אמיר ח’ורי, שוטר סייר-אופנוען מתחנת בני ברק, שנפל בקרב בעת נטרול המחבל בפיגוע הרצחני בבני ברק ביום שלישי – בו נרצחו עוד ארבעה בני אדם.

גרייס, אביו של אמיר חורי, ספד לו: “מישהו שלח לי הודעה היום וכתב – ‘תזכרו תמיד שאמיר לא היה בן אדם, הוא היה מלאך. הוא זכה להציל אנשים גם בחיים שלו וגם במוות שלו. רק מלאכים מגיעים לדרגה כזאת. גידלתם מלאך'”.

השר לביטחון פנים עמר בר לב ספד בהלוויה: “אומץ ליבו ומחויבותו למשימה, הם אלה שהובילו את אמיר לקרב האחרון בעת שחתר למגע והסתער מול אש חיה במטרה לנטרל מחבל, רוצח מתועב. פעילות כזאת ללא פקודה מלמעלה היא אומץ לב אדיר”.

הסמפכ”ל, ניצב דוד ביתן, ספד: “אמיר ח’ורי ז”ל, היה ערבי בן העדה הנוצרית שגדל בגליל ושירת כשוטר בעיר החרדית בני- ברק. אמיר לא התייחס למוצאם, אמונתם או מקום מגוריהם של האנשים שלמענם הוא הקריב את חייו, על אף השוני הרב ברקע שלו ושלהם. אמיר ראה בכל אדם, את נזר הבריאה, חייו של כל אדם ואזרח היו ראויים בעיניו להגנה, עד כדי הקרבת חייו שלו עצמו.

“לצערנו, הערכים הנעלים של אמיר, אהבת האדם באשר הוא אדם, הצבת ערך חיי האדם במרכז ההוויה, נגדעו בשל מחבל בן עוולה, שערך חיי האדם הם כאין ואפס עבורו, מחבל שהיה מסוגל ליטול בקור רוח את חייהם של חמישה אנשים חפים מפשע שאותם הוא לא פגש מעולם. אנו כואבים את אובדן שוטרינו היקרים, אך איננו משפילים מבט מול האויב. המסר שלנו לכל בני העוולה שינסו לפגוע באזרחים או באנשי כוחות הביטחון הוא שדמם בראשם”.

מפקד מחוז ת”א ניצב עמיחי אשד ספד ללוחם: “‘שמי אמיר ח’ורי, נולדתי בתל אביב. אבי שירת במשטרת ישראל מעל 30 שנה עד שפרש לגמלאות. החלטתי להמשיך את דרכו של אבי ולהתגייס למשטרה” , כך כתבת שוטר שלי, רב סמל בכיר אמיר ח’ורי, ביוני 2012 בקורות החיים שהגשת למשטרת ישראל. ביום שהחלטת לתת, יותר מלקחת.

“היום 31/3/2022 אתה חוזר הביתה. היום אתה חוזר לאדמת הגליל אותה אהבת. האדמה בה הקימו אביך רב פקד ג’ריס ח’ורי, איש מחוז תל אביב, ואמך סאמיה, בית חם. בית ישראלי, בו נולדת אתה, ואחיך מייקל ויויאן ולינה. גדלת בבית של ערכים, של יסודות איתנים, בית שמאמין בשילוב ונשיאה בנטל, שמאמין בלהיות חלק מהפסיפס של החברה הישראלית.

“אמיר, נפלת על חרבך ביום בו מציין העולם את יום המעשים הטובים, יום בו מעלים על נס אדם שעשה משהו טוב לזולת. אתה אמיר, לקחת את זה למעלה שאין גבוהה ממנה. נתת חיים לאחרים, הצלת חפים מפשע, והיית מוכן לשלם את המחיר הכבד מכל”.

לבית העלמין הגיעו עשרות חרדים בעקבות פוסט בפייסבוק שפרסם חנן רובין, תושב אלון שבבנימין – שקרא לחרדים לבוא ולחלוק לו כבוד אחרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות